Sdílet
Zita Žaludová: Projekt EDISON na ZŠ Heyrovského 32

Bystrčník 9. 2. 2017 v 18.17 Témata: , , , , ,

Dovolte mi, abych se představila: jmenuji se Zita Žaludová a jsem předsedkyně Klubu rodičů a přátel ZŠ Heyrovského 32, členka školské rady této školy a matka tří dětí, které na školu chodí.

V sobotu 4. 2. mě kontaktovala paní ředitelka s dotazem, jestli se na mě obrátil někdo z rodičů s podobnými obavami, jako má pan Charous – viz předchozí články na Bystrčníku [1, 2]. V té chvíli jsem nevěděla ani o článku, ani se na mě nikdo neobrátil. Rozeslala jsem maily členům výboru Klubu rodičů, s některými jsem mluvila i telefonicky, volala jsem i jiným rodičům, se kterými se znám – nikdo o nikom s podobnými obavami nevěděl, projekt EDISON jim nevadí a většina vůbec nechápala, proč by jim vadit měl. Vždyť informace o projektu dostali už na konci minulého školního roku, v září na třídních schůzkách jim byly informace zopakovány a v lednu znova – pokaždé měli možnost se na cokoliv zeptat a bylo jim odpovězeno.

Musím se přiznat, že jako bývalou učitelku Aj (byť jsem učila jen soukromě a dospělé) mě projekt zajímal, takže jsem si o něm našla informace už v září. Není to nic těžkého, na internetu jsou toho spousty. Můžete se například dočíst, organizace AIESEC byla založena již roku 1948, že působí ve 120 zemích světa a na 1700 univerzitách včetně českých, že projekt EDISON má záštitu MŠMT atd. Našla jsem i článek v Bystrckých novinách (04/2015) ze školy na Laštůvkové a spoustu dalších informací – projekt všichni chválili, byli s ním spokojení. Mě tyto informace stačily. Moje děti se těšily, že budou mít příležitost mluvit zase po čase anglicky (i když o jejich schopnosti říct anglicky cokoliv si nedělám iluze), chtěly zahraničním studentům zahrát na hudební nástroje, přemýšleli, odkud studenti budou (neboť to se vyjasnilo až v lednu) – zkrátka pohoda.

Článek pana Charouse a jeho obavy mě zarazil, ale snažila jsem se ho chápat. Je rodič, může mít obavy o blaho svého dítěte, na svůj názor na věc má také právo. Začala jsem proto hledat další informace a ptát se.

  • Na webu školy jsou medailonky studentů i informace o nich – zsheyrovskeho32brno.cz/projekty/edison.html.
  • V hodinách budou většinou dva učitelé a student/studenti ze zahraničí – jeden učitel ovládající angličtinu a jeden kmenový učitel, kteří mohou hodinu v případě potřeby moderovat.
  • Škola má právo výběru témat a hodin, ve kterých studenti budou.
  • Studenti budou dětem prezentovat svou zemi (videoprezentace, pohlednice, vyprávění), popisovat typická jídla, bavit se o zvířatech, která u nich žijí – vždy podle hodiny, ve které budou – nejde tedy jen o výuku angličtiny, jak bylo v předchozích článcích zmiňováno. Za sebe jako bývalou angličtinářku musím říct, že je jen dobře, když děti zjistí, že jiní lidé nemluví stejně jako paní učitelka, poslechnou si jiné přízvuky a zkusí se dorozumět a vyjádřit v jiných podmínkách, než při běžné výuce – podle mě je toto k nezaplacení.
  • Naši žáci samozřejmě budou dělat to samé – tedy prezentovat ČR
  • Fotografování bude zajišťovat pedagog, pro naše i zahraniční studenty platí ustanovení ve školním řádu, kdy je fotografování ve škole zakázáno.
  • Pokud rodič má problém s přítomností dítěte ve výuce se zahraničními studenty, může požádat, aby jeho dítě bylo po danou hodinu přeřazeno do jiné třídy – a bude mu vyhověno.
  • Rodiče mají samozřejmě možnost kdykoliv se na cokoliv zeptat – ale to v naší škole platilo vždy, takže nic nového

Toto vše ale platilo už před zveřejněním článku na Bystrčníku a platí to ve většině škol, kde tento projekt probíhá (viz bod číslo tři – škola program může ovlivňovat a také ovlivňuje, je tedy na každé škole, jak se toho zhostí). Musím říct, že mě tato opatření přijdou velmi dostatečná.

Ještě si dovolím poznámku k multikulturní výchově – neboť i ta je v minulých článcích hojně zmiňována. Podle mě je to v dnešním globalizovaném světě nutnost, která vychází mimo jiné i ze sociálního propadu některých menšin u nás. Na webu metodického portálu pro učitele je o ní pěkný článek – dovolím si pouze citovat kompetence, které z multikulturní výchovy vycházejí (viz http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/450/multikulturni-vychova-v-rvp.html/):          

  • kompetence sociální a personální – žák přispívá k upevňování dobrých mezilidských vztahů na základě ohleduplnosti a úcty při jednání s druhými lidmi;
  • kompetence občanské: – žák respektuje přesvědčení druhých lidí, je schopen vcítit se do situace ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení; žák respektuje, chrání a ocení naše tradice a kulturní i historické dědictví.

Jako matka, předsedkyně Klubu rodičů i jako členka školské rady jsem tedy plně přesvědčena o tom, že projekt EDISON je přínosný, účast studentů ve výuce bude pro naše děti skvělou příležitostí pro poznávání jiných zemí a kultur, a škola dělá maximum pro to, aby děti připravila na život v dnešním světě.

Zita Žaludová

Související

Multikulti na Heyrovského: Odpor, lhostejnost i souhlas. Škola nic měnit nechce
Multikulti vzbuzuje odpor. Někteří rodiče cizince ve školách nechtějí

 

34 komentářů k příspěvku „Zita Žaludová: Projekt EDISON na ZŠ Heyrovského 32”

  1. Tomáš říká:

    Pokud je to pravda, pak je smutné, že většina lidí nevidí nebezpečí v tom, že jde o cílené zmanipulování dětí, aby si jedním pozitivním setkáním s muslimem vytvořily pozitivní obrázek o všech dalších muslimech a byly do budoucna lhostejní vůči islamizaci naší země. Obzvláště děti fungují tak, že dají hodně na první dojem. Navíc ta neziskovka je dost provařená, stojí za ní lidé jako miliardář Soros, který se přiznal, že stojí za muslimskou invazí do Evropy.
    Ovšem je také možné, že většina rodičů nemá informace o tom, co se ve škole bude dít, viz. fotky dětí v muslimském oblečení na internetu, který vyvolal bouřilivé reakce.
    Co se týče multikulturní výchovy, tak tam můž mít opodstatění, bohužel to není výchova, ale spíše propaganda, protože o ostatních kulturách (hlavně islámu) se vykládají jen pozitiva a negativa se absolutně zamlčují ( jako například o bití žen, trestu smrti za opuštění islámu apod.). Je to ideologická nalejvárna jakou byl marxismus-leninismus. Čím dříve to rodiče pochopí, tím lépe pro budoucnost jejich dětí.

  2. Carlos_V říká:

    Paní Žaludová, Vaše obhajoba je zcestná a máte potřebu všechny ujišťovat jak je to na pohodu.
    Ti kterým se projekt líbí ať si udělají besedu v multikulturním domě nebo u sebe doma a ne na základní škole !!!

    Nemyslím si, že v této době je šťastné pořádat podobné akce a rozbouřit a rozdělit tím ještě víc veřejnost a i samotné rodiče. Navíc škola se rodičů ani nezeptala, jen jim to nyní přes děti oznamuje. Je to provokace ze strany ZŠ. Oznámení na schůzkách v lednu bylo obecné, takže nikdo pořádně nevěděl o co se jedná.

    Vyzývám všechny normálně uvažující rodiče co s projektem a formou oznámení takovéto akce nesouhlasí tak ať v době konání omluví své děti ze školy. Protimultikulturní týden volna.

  3. Chabrus říká:

    Paní Žaludová, děkuji vám za článek. Přesto, že se tímto článkem k lidem konečně dostali konkrétní informace o chystané návštěvě studentů, někteří lidé jsou prostě nemocní. To už se nedá jinak říct:(

  4. ZoRo říká:

    Ten program mi připadá fajn. Hlavně považuji za důležitý závěr celé akce, „Rádi jsme vás poznali, ale už je čas vrátit se zpět do vaší země.“ Zkušenost k nezaplacení 🙂

  5. Ilja říká:

    Takže jak píše p. Tomáš – i jedno pozitivní setkání s muslimem škodí? Takže řešením je žádné muslimy za žádných okolností nikdy nepotkávat? A mimochodem, Vy máte nějaké informace o tom, že se budou fotit v muslimském oblečení?

    U našich dětí jsme byli informováni poměrně podrobně a dostatečně dopředu, mohli jsme se na cokoliv zeptat, žádné informace „na poslední chvíli“. Možná někdo nedává na schůzkách pozor 🙂

  6. Vladimír říká:

    Někde jsem slyšel, že Soros má prsty i v newyorkských dvojčatech.

  7. Tomáš říká:

    Ano, i jedno pozitivní setkání s muslimem škodí. Děti mnohem více než dospělí přirozeně hodnotí skupinu lidí na základě prvního dojmu – to je důležité. Pokud tomu nevěříte, tak se podívejte na západ, jak tam mají mladší lidi vymyté mozky a přes teroristické útoky stále podporují islám a hlavně aby nebyli za rasisty. Fotili se na ZŠ v Bystrci, jak se můžete podívat do diskuse zde http://www.bystrcnik.cz/multikulti-vzbuzuje-odpor-nekteri-rodice-cizince-ve-skolach-nechteji/ (původní zdroj byl smazán na idnes – proč, pokud je to tak nevinné?). Za financováním neziskovky stojí Soros – víte, kdo to je? Člověk, který už jako mladík udával židy do koncentráků, stojí za ním tisíce mrtvých – opravdu máte důvěru k takovým lidem jako je on? Vidím, že ten projekt mají fakt zmáknutý, že to rodičům ani nepřijde podezřelé – ale nedivte se, až Vaše dítě bude obhajovat muslimy, až trochu vyroste – ten pozitivní zážitek v něm bude silně zakořeněný – i když Vám to teď nepřijde – oni tu manipulaci dětí mají velice dobře zpracovanou.

  8. Tomáš říká:

    Teda fotili je v Líšni, ne v Bystrci. A podle reakcí rodičů s tím nebyli seznámeni, jen věděli, že bude focení, ale rozhodně ne s hadrou na hlavě. Rozhodně jim nevěřte, že Vám vše na schůzkách řeknou, oni Vám budou bez problému lhát do očí. Dále se podívejte na ten dotazník http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/31204-propagace-multikulturalismu-a-islamu-v-brne-odpor-lhostejnost-i-souhlas-skola-nic-menit-nechce.aspx …samé pozitivní či neutrální informace o islámu, aby vypadalo neškodně jako křestanství. Nebo se podívejte na učebnici prvouky, str. 19, viz https://www.facebook.com/KonvaMartin/photos/a.1451804935100673.1073741829.1449382722009561/1716533845294446/?type=3&theater , kde děti přímo mají spojovat křestanské svátky s muslimskými a hledat spojistosti. Podle psychologů je to přitom velice manipulativní technika komparativního appeasementu, kdy se má snížit strach porovnáním se známou, bezpečnou formou (křestanstvím). Myslíte si, že tohle všechno je náhoda? Ne, je to cílená snaha vymýt dětem mozek, aby se nebáli islámu a nechali se v budoucnu bez odporu islamizovat. Obávám se, že hodně rodičů si toto neuvědomuje, hlavně tedy silnou vlasnost dětí posuzovat skupiny lidí podle prvního dojmu. Rozhodně doporučuji vysvětlit doma dítěti, co jsou muslimové zač – třeba jsou zlí, protože bijí ženy (ano, i v česku je toto hodně časté), kopou do psů (v Teplicích velmi časté) apod.

  9. mardog5 říká:

    Reditelka ihned rezignace a Zaludova stydte se!

  10. Martin říká:

    Nemám nic proti tomu když někdo přijede prezentovat svoji zemi do té naší, ale co mi přijde přinejmenším zvláštní a směšné když jordánec žijící v Dánsku přijede něco prezentovat, ale co? Jordánsko, Dánsko nebo kterou zemi? To že má muslimské vyznání mě osobně až tak moc nevadí, ale když se dívám na fotku tak nutně musím zpozornět. Psalo se tu něco o zákazu fotografování na škole, ale on si evidentně fotku pořizuje, objímá u toho malé dítě a ještě ho navlékne do jejich hábitu. Já tedy jako rodič z toho nejsem moc nadšený, protože je mi jasné kdyby to bylo obráceně a požádali ho aby si dal na krk křížek tak je z toho skandál.

  11. Michael Piskor říká:

    Obrátil jsem s touto problematikou na pana ředitele ZŠ Laštůvkova 77. Dnes mi odpověděl, že u nich letos tuto akci nechystají.

  12. Ilja říká:

    Tomáš: Rozumím, že se to stalo jinde, četl jsem. A proto znovu zopakuji otázku: Vy máte nějaké informace o tom, že se budou fotit v muslimském oblečení? Nebo se tak fotí vždy? Nebo snad – nechci Vás podezírat – usuzujete z hlavně z události v Líšni?

    Až moje dítě bude jednou obhajovat muslimy, tak pokud to budou slušní lidé, tak budu celkem hrdý na to, že je obhajuje. Je možné, že jiní lidé budou hrdí na to, že jejich děti hážou všechny do jednoho pytle, a je v tuto chvíli jedno, jestli kvůli náboženství, rase, věku, či čemukoliv jinému. Možná ti lidé budou dokonce hrdí na to, když jejich děti jinému člověku ublíží jen kvůli jejich jinakosti. A to je podle mě špatně.

    Nejsem žádný „sluníčkář“, jak je teď obvyklé lidi s podobnými názory škatulkovat. Myslím si, že kdo chce s vlky žíti, musí s nimi výti. To jen abych tomuto označení předešel…

    A bohužel, Vaše věta „Ano, i jedno pozitivní setkání s muslimem škodí“ mluví za vše, následně podpořeno Vašimi ověřenými zdroji (Parlamentní listy a Facebook Konva Martin). Z toho usuzuji, že je minimální šance, abychom se my dva na něčem shodli.

  13. Tomáš říká:

    Ilja: Ano, usuzuji podle události v Líšni, kde rodiče nevěděli, jaké přesné focení je čeká, a pak byli pobouřeni, zvlášt když to škola dala na web. Usuzuji i z klasické prolhanosti muslimů, kteří můžou bezvýhradně lhát nevěřícím, pokud to slouží šíření islámu.
    Slušný muslim? To je oxymoron… Islám je volitelná víra, oni dobrovolně věří, že jsou nadřazeni všem nemuslimům, že žena má menší hodnotu než muž, všichni jedí halal maso, kde zvířata jsou zabíjena velice krutým způsobem…islám je jako nacismus – jen místo na základě rasy se nadřazují na základě víry.
    A co se týče zdrojů – proč je odsuzujete, když důležité jsou ty fotky – nebo myslíte, že fotky dětí s hadrem na hlavě nebo z učebnice prvouky, kde je do dětí vtloukáno, že islám je jako křestanství, jsou nějak zfalšovány?
    Vždyt i českých mešitách se běžně obhajuje bití žen a teroristické utoky a všichni tam s tím souhlasí. https://www.youtube.com/watch?v=WBYimV_0YRE , https://www.youtube.com/watch?v=m3_eXJUe398
    Muslimové se na Vás budou usmívat a až jich bude víc, tak Vám vrazí kudlu do zad (někdy i doslovně)- bez výjimky.

  14. Mirrda říká:

    Nechápu,co je špatného na setkávání lidí různých národností a jazyků.Pracuji ve školství 30 let a toto bylo,co pamatuji.V době totality ,,zúžené,, na ,,spřátelené,, socialistické země.Zatím to žádnému dítěti újmu nezpůsobilo.Děti jsou totiž na rozdíl od hysterických dospěláků přirozeně inteligentní.A pokud si někdo fakt myslí,že by se nějaký radikální islámista naivně nechal chytit a usvědčit na základní škole v Brně Bystrci,tak by se měl nechat vyšetřit psychiatrem.A pokud někdo ten pocit má,ať se domluví s ředitelkou školy a těch hodin se zůčastní.Hranice jsou ,,otevřený,, už tolik let, ale pořád jsme ještě národem buranů.Tím samozřejmě nepodceňuji nebezpečnosti radikálních islámistů. Ale v případě tohoto letitého mezinárodního programu je směšné něčejo se obávat.

  15. Mirrda říká:

    P.s. …a plně souhladím s panem Iljou výše.

  16. Charous říká:

    Musím se smát, když někdo s nickname „CHABRUS“ tvrdí, že ti s opačným názorem „jsou nemocní“… 🙂 Za břicho se popadám… :-)))))

  17. Ilja říká:

    Tomáš: Nemyslíte, že usuzovat z jedné události je trochu málo na zobecňování? A taky trochu nerozumím obratům „volitelná víra“ a „oni dobrovolně věří“. Máme to chápat tak, jiné víry jsou povinné, nebo že např. křesťané věří nedobrovolně? To nechápu.
    A Vaše zdroje nijak neodsuzuji, jen jsou pro mě velice nedůvěryhodné.
    Ale je zřejmé, že Vás o Vaši pravdu nedokážu připravit, čili jsem pro ukončení této debaty, protože nikam nevede a já raději půjdu diskutovat se svými dětmi 🙂

  18. Tomáš říká:

    Ilja: Tím jsem myslel, že být muslimem je dobrovolné. Sami si vybíráte, že budete věřit, že jste nadřazený nad nemuslimy, muži jsou nadřazeni ženám a maso se má jíst jen z utýraných zvířat apod. To je otázka volby – a člověk, který si sám zvolí takové hodnoty – myslíte, že může být hodný?

    Tak uveďte nějaké argumenty. Co ta učebnice prvouky, kde si děti mají vytvořit asociaci, že islám je podobný jako neškodné křestanství. To Vám nevadí? Nevidíte v tom propagandu? Nebo ty videa z kázání, kde se obhajují teroristické útoky a káže se o tom, jak bít ženy – a je zřejmé, že to muslimové všichni podporují – podívala jste se na to? Nepřijde Vám divné, že česká policie je už dávno nezatkla?

  19. Carlos_V říká:

    Jen chci reagovat, že každý, ať je na jakékoliv straně má svou pravdu, ale ti co souhlasí s pořádáním takových akcí nejsou moc normální. Akce je nedemokratická a když s ní někdo nesouhlasí tak by měl mít možnost se jí neúčastnit. Je vidět, že někdo když pracuje ve školství 30 let jako pan Mirrda tak má zvláštní pohled na věc. Řekněte nám tedy pane Mirrda, jak jsou prověřeni studenti s islámským vyznáním, že nejsou zradikalizovaní. Nebo si myslíte, že Vám budou jako hlásit dopředu, že zaútočí ve školách ?? Nejvíce útočníků je právě v tomto věku a navíc by k dětem měli přijet stejně staří vrstevníci a ne nějací 22 letí mameluci. Dneska hlídají policisté všechny mělké cíle ve městě a neziskovka nám importuje studenty z islámských zemí přímo do školy a nikomu to zjevně nevadí. Pane Mirrda, vycestovat by jste měl hlavně vy a to někam dál než jen za první hranice.

  20. Mirrda říká:

    Studenti s islámským vyznáním jsou prověřeni stejnē jako studenti s křesťanským vyunáním.

  21. Carlos_V říká:

    Pane Mirrda – na nic jste mi v podstatě neodpověděl, jste jako škola co to pořádá. Konkrétně jsou prověřeni jak? Studenti s křesťanským vyznáním rozhodně nezradikalizují a neodpalují na sobě nálože či neběhají s mačetami tak to prosím nesrovnávejte.

  22. ZoRo říká:

    Stejně jsem zvědav, jestli Rita prchne do Německa. Německo by možná vysvětlovalo, proč je tak moc excited z ček ripablik https://youtu.be/bnbAqOogX7s

  23. Soňa říká:

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLE6xqzVuWbCZKxyPpzCTYQhe7Tujtqi-o

    Pokud bych se chtěla nechat přesvědčit o tom, že nejde o multikulti výchovu, ale o obyčejnou výuku angličtiny, proč tito stážisté neumí dobře anglicky? Poslechl si někdo jejich medailonky? Dělají gramatické chyby na úrovni prvního stupně. Některým není skoro rozumět. Dětem by se v hodinách měly pouštět anglické texty namluvené rodilými angličany/američany, aby slyšely opravdovou angličtinu a ne nějakou hatmatilku.

  24. Mirrda říká:

    Myšlenka AIESEC se zrodila již v 30. letech minulého století, kdy zástupci škol z celé Evropy začali s výměnou informací o různých programech a školách specializovaných na obchod a ekonomiku. AIESEC (vyslovuje se „ajsek“) byla původně zkratka pro Association Internationale des Étudiants en Sciences Économiques et Commerciales. Studenti jezdili na praxe do jiných zemí, ale zejména ze své vlastní iniciativy. Se začátkem druhé světové války však došlo k útlumu. V roce 1944 švédský úředník Bertil Hedberg a dva studenti, Jaroslav Zich z Československa a Stanislas Callens z Belgie, založili AIESE, předchůdce AIESEC.

    Po druhé světové válce, v roce 1946 se zrodila myšlenka „pomoci rozvoji přátelských vztahů mezi členskými zeměmi“ a v roce 1948 byla organizace AIESEC oficiálně založena a jejím prvním prezidentem se stal Čechoslovák Jaroslav Zich a první centrála byla také v Praze. S nástupem komunismu musela být centrála přesunuta jinam, aby byla zajištěna politická neutralita organizace, a tak se centrála přesunula do Nizozemska, do Rotterdamu, kde setrvává dodnes. V této době bylo cílem AIESEC „rozšířit vzájemné porozumění národů pomocí pochopení jednotlivců, a tak změnit svět jednoho člověka po druhém“. V roce 1949 se konal druhý kongres ve Stockholmu. Zúčastnilo se ho sedm zemí: Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Nizozemsko, Norsko a Švédsko – a zástupci těchto zemí podepsali zakládající dokument AIESEC.

    Na přelomu 50. a 60. let došlo k rozšíření AIESEC do USA. Nejdříve se přidala universita Yale a Columbia bussiness school a po nich následovali další. Američan Morris Wolf byl také zvolen prvním generálním tajemníkem AIESEC, založil první stálé sídlo pro AIESEC v Ženevě, ve Švýcarsku, a zasloužil se o rozšíření AIESEC do Nigérie, Ghany a později také Kamerunu a tím otevřel cestu k rozšiřování AIESEC na další kontinenty.

    Brzy se AIESEC stal populárním. Na konci 60 let bylo registrováno 2465 stáži a na konci let sedmdesátých dokonce 4232 stáží.

  25. Mirrda říká:

    Nikdy nebyl nikdo s organizace spojován s radikálním islámem.Akce je pod záštitou ministerstva školství.

  26. Mirrda říká:

    Omluva,patří samozřejmě ,,z,,

  27. Tomas říká:

    To je neuveritelny, jak jsou ti teroristi rafinovani, oni tu proradnou neziskovku dokonce hned od zacatku cpali do Prahy!!!
    Ale predpokladam, ze k totalni islamizaci doslo az s penezma od Sorose… Nemate nekdo k dispozici nejaky ten odkaz, kde se Soros priznava?

  28. Carlos_V říká:

    Nezajímá mne historie nějakýho AIESEC, jak se to vyslovuje a ani kdo to financuje, zajímá mne proč to naše škola organizuje v této době se studenty s islámským náboženstvím a bez bezpečnostní prověrky těchto studentů. Jestli je to pod záštitou ministerstva školství tak to se nemusíme bát, to jste všechny uklidnil.

  29. Mirrda říká:

    Pane Carlos,už jste někdy slyšel o teroristickém útoku nebo radikálním islámu v souvislost s AIESEC?

  30. Lukáš Pec říká:

    Pane Mirrda a už jste někdy slyšel o teroristickém útoku nákladním autem na promenádě plné lidí??? Najděte si, kdo za neziskovou spol. AIESEC stojí finančně a pak tady mudrujte vy rozumbrado. Navíc nejde ani tak o bezpečnostní aspekt, ale zejména o nesmyslnou podprahovou masáž dětí, jak je multikulti super a nemá cenu se tomu bránit, ale naopak vítat. Je mi smutno z toho, že pořád je spousta lidí , co jsou slepí, jako koťata a nechápou souvislosti.

  31. Hana Jindrová říká:

    Pane Charousi, patnáctkrát stejný odkaz je už opravdu moc.

  32. admin říká:

    NEVKLÁDEJTE VÍCKRÁT PO SOBĚ STEJNÝ KOMENTÁŘ

  33. Charous říká:

    Paní Jindrová, kde???

  34. Tomas říká:

    Tato diskuze me prijde uplne ujeta. Nevim, kde kdo vzal, ze Rushdi je z Danska? Nejspise nejake dite dostatecne nerozumelo rozdilu Jordan a Dan a pak nekdo kolem toho spustil uplne zbytecnou paniku. Navic nikdo ani nezada 3 slova do googlu, pred tim, nez napise nejakou ptakovinu. To ze Jordanec ukaze ve skole vlajku vlastni zeme a neco o ni rekne, na tom prece neni vubec nic skodneho? Pokud ano, tak jedine reseni je izolovat CR od internetu, televize a postavit na hranici zed.
    Mimochodem o tomto Jordanskem „Danskem“ studentovi si muzete precist napr. zde: https://www.bakalka.cz/aktuality/2016/ohlasy-projektu-edison-od-nasich-zaku-encz

Zanechte komentář

3 + 3 = ?