Sdílet
Tramvaj na Kamechy možná nebude tramvaj

Bystrčník 6. 4. 2018 v 13.02

Rada města Brna na svém zasedání schválila bod  „Prodloužení tramvajové trati Bystrc – Kamechy“ – Smlouva o zpracování studie proveditelnosti a DUR stavby tramvajové trati Bystrc – Kamechy nebo její náhrady – zahájení zadávacího řízení.  Původní trať měla být extrémně drahá (1m trati měl stát až 1mil. Kč) a tak se třeba dočkáme možná levnějších a inovativních řešení.

Rada města Brna dnes schválila zadání zadávacího řízení na zpracování studie proveditelnosti a následné dokumentace pro územní rozhodnutí pro stavbu tramvajové trati na Kamechy – jednoho ze strategických projektů města Brna. Na základě studie proveditelnosti, která bude na základě tohoto výběrového řízení zpracována, se bude rozhodovat o nejvhodnějším řešení této tramvajové trati.

„Geologický průzkum, který jsme nechali zpracovat, totiž ukázal jiné geologické podmínky, než předpokládaly původní podklady. Rozhraní mezi zeminou a skálou bylo v původně uvažované trase tunelu v takovém místě, že by to s sebou neslo příliš vysoké náklady a náročná technologická řešení. Proto potřebujeme rozpracovat další varianty řešení pro tuto tramvaj, které poté porovnáme z hlediska ekonomických a ekologických parametrů,“ uvedl náměstek brněnského primátora pro oblast investic Richard Mrázek.

Na zpracování dalších variant bude mít dodavatel lhůtu 7 měsíců od podepsání smlouvy. Následně bude město rozhodovat o nejvhodnějším řešení na základě předložených srovnání. Poté bude vypracována příslušná dokumentace pro územní rozhodnutí.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 13–18 milionů korun bez DPH. Nabídky se budou posuzovat podle ceny a zkušeností v oboru.

Magistrát města Brna
Tiskové středisko
tel.: +420 542 172 026
e-mail: 
tis@brno.cz

 
 

7 komentářů k příspěvku „Tramvaj na Kamechy možná nebude tramvaj”

  1. oki říká:

    Navrhuju vyvážení občanů nahoru na oslech .. bude to levné, bezúdržbové a konečně najdeme pro pracovníky magistrátu smysluplné využití …

  2. KarelK říká:

    Pracovníci magistrát dělají to, co jim poručí. Ale pro politiky by to mohla být konečně smysluplná činnost.

  3. entes říká:

    To by mne zajimalo jake inovativni reseni tramvaje pripada do uvahy.
    Prevyseni terenu prece nikdo „neukeca“ a vsude okolo toho rezervovaneho koridoru uz stoji domy. A v pripade nutnosti presedani (lanovka) to ztraci uplne smysl, na to uz mame autobusy. Radeji by meli prijmout fakt ze to bude drazsi a zacit shanet penize (klidne z EU).

  4. civ říká:

    Nojono, nekde umi za miliardu udelat toto:

    https://www.skanska.cz/co-delame/projekty/210720/Modernizace-zst-Ceska-Lipa

    ale v Brne bude 900m tramvaje stat stejnou castku. To se pak jeden musi ptat, jestli si na tom nekdo nechce nakrast. Ten poměr prací je naprosto neporovnatelný.

  5. Brouk Pytlík říká:

    Za miliardu se dá taky postavit zimní stadion, třeba.

  6. MK říká:

    Tramvaj je v tomto případě ekonomický nesmysl, je to drahé provozně i investičně a zároveň by musel být zachován autobusový průtah přes Kamechy, protože jinak by tam byly strašně dlouhé docházkové vzdálenosti. V úvahu připadá pozemní lanovka, ale daleko lepší jsou elektrobusy (na baterie, ne trolejbus). Elektrická linka 54 by tiše kličkovala po Bystrci a Žebětíně a 52 by mohla být expresní linka Bystrc-Mendlovo náměstí s pár zastávkami .

  7. Ferda Mravenec říká:

    Tramvaj tam nikdy nepojede, ale šalina možná ana 🙂

Zanechte komentář

3 + 3 = ?