Příspěvky se štítkem ‚Jitka Hrušková’

Magistrát chce prodat pozemky, městská část nesouhlasí, občanské sdružení se bouří

23. 3. 2012 v 10.13 • Témata: , , , , , , , , ,

Brno-Bystrc, 22. března 2012 • Občanské sdružení Horní náměstí protestuje proti záměru brněnského magistrátu prodat pozemky u Šemberovy ulice v Brně-Bystrci. Magistrát chce 14. května v dražbě prodat pozemky, určené pro výstavbu obytných budov. Členům bystrckého sdružení se nelíbí, že magistrát jedná proti několikrát vyjádřenému nesouhlasu městské části.

„Je to svévole. Naprosto nesouhlasíme, aby magistrát obcházel nesouhlas městské části,“ říká rozhodně Anežka Jenešová, předsedkyně občanského sdružení Horní náměstí. „Rada městské části se vyjádřila proti prodeji pozemků v lednu 2011, místostarosta zamítavé stanovisko Bystrce znovu magistrátu zdůraznil v únoru tohoto roku.“

Aktivistům přitom nejde o to, aby se v lokalitě vůbec nestavělo.

„Nechceme, aby magistrát ignoroval negativní rozhodnutí místní samosprávy. Tato rozhodnutí jsou často výsledkem obtížných jednání, vyústěním složitých kompromisů. Bystrcká radnice nesouhlasila z dobrých důvodů. Magistrát místní obyvatele a jejich zastupitele přehlíží, moc se tak vzdaluje dál od občanů, jichž se rozhodnutí týká,“ dodává Anežka Jenešová.

„Magistrát zakládá nebezpečný precedens,“ tvrdí Luboš Raus, bystrcký zastupitel a rovněž člen sdružení. Mezi aktivisty sdružení, kteří v minulosti ostře vystoupili proti jinému projektu v Bystrci, a místními politiky po letech protestů došlo k dohodě, která otevřela cestu ke kompromisnímu řešení. Základním předpokladem kompromisu však bylo očekávání, že magistrát bude respektovat nesouhlas městské části s prodejem pozemků tam, kde to bude konsenzem považováno za nevhodné.

„V okamžiku, kdy se po rocích konfliktů situace v Bystrci částečně uklidnila, magistrát boří veškeré záruky a možnosti rozumného kompromisu ničí. Pokud Brno nebude na Šemberově respektovat nesouhlas místní samosprávy, napříště může prodat jakékoli další pozemky, i když s tím místní zastupitelé nesouhlasí. Magistrát tím oklešťuje místní samosprávu a občany okrádá o část vlivu na veřejné záležitosti. To je nepřijatelné,“ říká rozzlobeně Luboš Raus.

Brněnský magistrát podle sdružení k prodeji pozemků navíc nepřistoupil proto, že by nesouhlas městské části považoval za neodůvodněný. „Veškerá zdůvodnění prostě ignorují, nezajímají je,“ popisuje členka sdružení Jitka Hrušková.

Podle názoru aktivistů z Horního náměstí chce magistrát prodejem řešit tíživou finanční situaci.

„Podle zpráv, které máme, se Brno octne v druhé polovině roku s penězi na suchu,“ říká člen sdružení Viktor Lošťák. „Proto se už nyní snaží prodat, co jim přijde pod ruku. Kvůli jejich špatnému hospodaření se můžeme dočkat, že magistrát prodá pozemky u přehrady třeba na stavbu chemické továrny. Prostě tomu, kdo za ně dá víc, aniž by je zajímalo, co si o tom místní lidé myslí a jaký vliv to na ně bude mít.“

Členové sdružení budou žádat po magistrátu nejen vysvětlení postupu, ale také zastavení prodeje.

„Chceme, aby magistrát od prodeje upustil a problémy, do nichž se svým hospodařením dostal, řešil s ohledem na občany. Může být, že se v budoucnu, po vyřešení sporných otázek, pozemky na Šemberově přece jen prodají. Nebo taky ne. Ale bude to se souhlasem místní samosprávy, která, ať už se na ni díváme sebeskeptičtěji, je přece jen lidem nejblíže,“ uzavírá Anežka Jenešová.

Občanské sdružení Horní náměstí
Tisková zpráva

Ke stažení

Nabídkové řízení na prodej pozemků (PDF)

Související

Šemberova: Bystrc nesouhlasí, město i tak pozemky prodá

Jitka Hrušková: Politici, nezahrávejte si!

1. 9. 2011 v 13.45 • Témata: , , , , , , ,

Už to začíná být únavné. Ano, opět kauza „supermarket Kuršova“. Proč se ještě vůbec dostává na pořad jednání zastupitelstva nějaký supermarket v okolí Horního náměstí? Kolikrát už aktivisté sebrali stovky (v případě Horního náměstí přes tisíc) podpisů, že tu nic nechceme… a zase je to tu! Znovu máme jít na schůzi, znovu mařit svůj drahocenný čas posloucháním řečnických eskapád zastupitelů, znovu máme studovat architektonické plány, učit se stavařskou hantýrku, poslouchat zastupitelštinu a velice bedlivě pozorovat,  kdy a odkud na nás jukne nechtěný supermarket? Koho by před nějakým rokem napadlo, že dole v Bystrci vedle Penny marketu vyroste ještě Lídl. Pořád málo, že ano. V Bystrci možné i nemožné.

Zastupitelstvo Bystrce bude ve středu 7. září od 16 hodin (Společenské centrum, Odbojářská) projednávat změnu územního plánu, nutnou pro stavbu supermarketu u Kuršovy ulice. Jestliže se vás stavba v této lokalitě týká, přijďte! Je nutné, abyste svůj názor řekli zastupitelům. Přijďte a řekněte jim, co si sami přejete!

Proč už nestojí supermarket na Kamechách, kde si ho lidé přejí? Proč naši radní nezkoumají důvody, kvůli kterým část  Kamešáků supermarket odmítá? Je reálná obava, že z malého supermarketu se tak nějak vyvine gigant s nezbytnými (pro nějaké směrnice, nikoli pro lidi) parkovišti pro kolony zásobovacích  kamionů, pro stovky osobních aut. Pořádně zahuštěné Kamechy mohou dostat dáreček, o kterém se jim ani nesní.  Školka na Kamechách? Bude alespoň těch pár desítek míst pro děti v termínu? A tím bude bod Školka Kamechy vyřešen?

Je vůbec možné postavit dnes velikostí podobný obchod, jaký ještě stále funguje  na Horním náměstí? Málo lukrativní pro developera, jistě. Uvědomme si, že jde o nás, o naše bydlení, a developer by měl stavět podle požadavků lidí, nikoli podle přání radnice a podle svých choutek vytřískat z toho co nejvíc (raději ještě trochu víc. Třeba pár luxusních bytů a nějaká vyhrazená stání).

Horní náměstí, kvůli kterému vzniklo občanské sdružení, pořád zeje prázdnotou. Koho kdy zase zláká, aby tu zase vnutil nejakou gigastavbu? Park tu pořád není, zato bychom zase měli jít na schůzi poslechnout si investora, jak nám hezky vysvětlí, že supermarketík před Kuršovou vlastně potřebujeme. A za Kuršovou taky.

Lidi začínají být pěkně naštvaní. Vrcholní politici hrají pro plebs maňáskové divadlo s úmyslem odvést pozornost od neskrývaných úmyslů zprivatizovat poslední zbytky sociálního státu a z chudých vytřískat i zlaté zuby. Politikové na všech úrovních by si měli uvědomit, že takhle si s lidmi zahrávat donekonečna nelze. I když se jedná „jen“ o lokální zájmy. Jsou to naše zájmy, náš společný životní prostor.

Jitka Hrušková

Související

Luboš Raus: Nová obchodní centra v Bystrci?
Supermarket u Kuršovy je znovu tady. Rada chce změnit územní plán
Supemarket u Kuršovy 3: Nová studie
Supermarket u Kuršovy: Tři otázky Milana Kuchaře
Kuršova, Kamechy: Veřejné projednání s občany
Fuertes se chce sejít
Kuršova: Petici proti stavbě podepsalo 140 lidí
2007/2008: Supermarket před Kuršovou 3

Bývalé nákupní centrum chátrá. Má se změnit v nové byty

8. 2. 2011 v 11.05 • Témata: , , , , , , , ,

Chátrající budova starého nákupního střediska Letná v Černého ulici v brněnské Bystrci je trnem v oku některým místním obyvatelům. Prázdná stavba je v dezolátním stavu.

Pozemky pod budovou spravuje městská část, samotná stavba patří pražské firmě Manhattan Development. Ta má pozemky pronajaté do roku 2015. Bystrčtí radní zamítli žádost o prodloužení nájmu o pět let a zítra se sejdou se zástupci společnosti, aby probrali další záměry investora.

Podle starosty Bystrce Vladimíra Vetchého chce Manhattan vybudovat multifunkční centrum s obchody ve spodních patrech a s byty nahoře. „Chceme pohlídat, aby tam nevzniklo žádné monstrum,“ slíbil Vetchý. Obchody i restaurace v centru postupně zkrachovaly, nebo se přemístily. Budova přímo na proti školy se postupně rozpadá už téměř deset let. Starosta se tomu podivuje. „Pro investora to musí být atraktivní místo. Je to tichá čistá lokalita a z bytů by byl nádherný výhled,“ myslí si Vetchý.

O tomto projektu už lidé z okolí slyšeli. „To už je aspoň tři roky. Dělali pod nákupním centrem průzkum podloží a zas se nic nedělo. Pořád se to odkládá,“ řekl Jiří Mudroněk z Bystrce. Podle něj, už možnost stavět na tomto místě odmítlo několik řetězců se supermarkety. Mudroňkovi vadí, že se v okolí budovy přidávají další problémy. „Mladí tam chodí popíjet alkohol a každou chvíli je tam nějaký průšvih,“ řekl Mudroněk. Uvedl, že bude rád pokud se na místě postaví cokoli nového a hlavně užitečného. „Užitečné jsou podle mě byty,“ dodal Mudroněk.

To potvrdil i starosta Vetchý. „Společnost se pokoušela místa v budově pronajmout, ale pro zájemce to bylo příliš drahé. Podobně dopadly i plány na prodej,“ uvedl Vetchý. Že je potřeba zchátralé nákupní centrum přestavět si myslí i Bystrčanka Jana Boháčková. „Nevadilo by mi, ani kdyby tady postavili vysokou budovu. Toho místa je škoda. Lidé aspoň měli vše potřebné blízko. Byla tu, zelenina,potraviny, i čistírna,“ vypočítala Boháčková.

Některým místním se záměr na multifunkční centrum nelíbí. „Radši bych, aby tam přibyly dvě třídy školky pro děti z Kamech, základní umělecká škola, nebo knihovna. Ta současná pro potřeby naší městské části naprosto nestačí,“ uvedla Jitka Hrušková. Dodala, že budova je dost velká, aby se v ní mohlo sejít hned několik užitečných institucí.

(…)

Celý článek Ondřeje Galamboše najdete na brnensky.denik.cz

Související

Jiří Altman: Letná je v soukromém vlastnictví, těžko můžeme něco dělat
Vladimír Vetchý: Letnou vlastní soukromník
Jitka Hrušková: Co v Bystrci chybí?

Jiří Altman: Letná je v soukromém vlastnictví, těžko můžeme něco dělat

28. 1. 2011 v 17.18 • Témata: , , , , , , , ,

Paní Jitka Hrušková poslala starostovi Vladimíru Vetchému otevřený dopis. Zajímala se o osud komplexu „Letná“ na Černého ulici a navrhovala jeho přeměnu na hudební školu, které podle ní v Bystrci citelně chybí. Na její dopis kromě starosty odpověděl i místostarosta Bystrce Jiří Altman.

Dobrý den, paní Hrušková,

souhlasím s Vámi, že stav budovy bývalého střediska Letná je velmi špatný. Souhlasím s Vámi i v tom, že budova by mohla mít využití, například některé z těch, o kterých píšete. Pokud vím, tak budova patří pražské společnosti Manhattan Development. Tato firma bohužel nechává budovu chátrat. Protože objekt nepatří městu ani městské části, nemáme možnost rozhodnout o jeho využití – např. pro uměleckou školu. Museli bychom budovu koupit, nebo pronajmout a provozovat – bojím se, že na to nemáme dost peněz. Navíc stav objektu je zřejmě natolik špatný, že by pro tento účel bylo nutno (fakticky do cizího majetku) vložit velkou investici na rekonstrukci, obnovu rozvodů, možná i kotelny.

Firma před několika lety přišla s návrhem na zbourání objektu a stavbu nového – víceúčelového. Pracují zřejmě na změně územního plánu, kterou k tomu potřebují, náš stavební odbor však nemá informace o jejich aktivitách. Záměr firmy se projednával svého času na radě i zastupitelstvu, všichni by byli rádi, kdyby tam něco rozumného vzniklo. Řešení problému Letná však závisí na vůli majitele budovy.

S pozdravem, Jiří Altman

Související

Vladimír Vetchý: Letnou vlastní soukromník
Jitka Hrušková: Co v Bystrci chybí?

Vladimír Vetchý: Letnou vlastní soukromník

19. 1. 2011 v 17.02 • Témata: , , , , , , , ,

Jitka Hrušková zaslala starostovi Bystrce Vladimíru Vetchému otevřený dopis, v němž se zamýšlela nad stabou „Letná“ na Černého ulici. Paní Hrušková, profesí učitelka hudby, by ráda, aby v chátrajícím a v současné době nevyužívaném komplexu městská část zřídila hudební školu, která podle jejího názoru v Bystrci chybí. Starosta obratem odpověděl:

Zdravím!

Vlastníkem Letné je soukromá společnost, která v současné době připravuje vlastní projekt.

Vladimír Vetchý, starosta

Protože Bystrčník má své špehy vybavené sofistikovanou technologií všude, velmi snadno jsme zjistili (podívali jsme se do katastru), že vlastníkem nemovitostí na Černého je firma Manhattan Development s.r.o. (U Libeňského pivovaru 63/2, Praha, Libeň, 180 00). Nemovitosti však stojí na parcelách vlastněných statutárním městem Brnem, tj. ve správě městské části Brno-Bystrc.

Bystrc s vlastníkem nemovitostí uzavřela smlouvu o nájmu pozemků. V současné době se jedná o její případné revizi. Společnost Manhattan Development s.r.o. má zájem o prodloužení smlouvy do roku 2020, městská část by raději prodloužila kontrakt jen do roku 2015. Uvažováno je také o úplném vypovězení smlouvy. Důvodem by mohla být formulace, podle níž se pozemky pronajímají za účelem provozování objektů občanské vybavenosti – v současné době však prázdná budova žádné takové služby neposkytuje, smlouva tedy není ze strany společnosti naplňována. Otázkou však je, co by Bystrc vypovězením získala. Roční nájem, placený firmou Manhattan Development, je 250 tisíc korun.

O tom, jak by údajné plány společnosti, o nichž píše starosta, měly konkrétněji vypadat, se nepodařilo zjistit zhola nic. Existují spekulace, že společnost chce (třeba i prázdnou) budovu a s ní spojenou nájemní smlouvu držet až do doby výstavby R43, kdy by pozemky v sousedství dálnice měly nabýt na ceně, tyto hypotézy však zřejmě nebudou příliš reálné.

Žádné vazby Manhattan Development s.r.o. na kohokoli v Bystrci se nepodařilo zjistit. Jediným společníkem se stoprocentním podílem je kyperská společnost MD CE HOLDING LIMITED. Manhattan Development vlastní nemovitosti v devíti zemích Evropy, v České Republice je majetkem objektů v několika desítkách lokalit.

-vl-

Související

Jitka Hrušková: Co v Bystrci chybí?
Manhattan Development s.r.o. v obchodním rejstříku
Výroční zpráva Manhattan Development 2009

Jitka Hrušková: Co v Bystrci chybí?

19. 1. 2011 v 09.01 • Témata: , , , , , , , ,

Jitka Hrušková, členka sdružení Horní náměstí, napsala novému starostovi Bystrce Vladimíru Vetchému otevřený dopis.

*

Vážený pane starosto,

počátkem roku 2011 jsem procházela kolem zchátralé budovy bývalého nákupního střediska „Letná“ na ulici Černého v Bystrci I. Komu asi objekt patří, proč jej nechá takto chátrat? Komu patří pozemek pod budovou a v jejím okolí? Lze se domnívat, že majitel pozemku kalkuluje s budoucí výstavbou silnice R43 a strategickým umístěním svého pozemku? Na Letné jedno středisko chátrá, na Horním náměstí přetrvává latentní snaha něco podobného vybudovat… Jistě jste jako bývalý místostarosta a člen rady ZMČ  stav budovy monitoroval. Jsem přesvědčena, že jako starosta budete mít možnost seznámit se s majitelem – nájemcem a přezkoumat, zda tento objekt vůbec nějaký účel plní. Letná – bývalé nákupní středisko je dokladem, že tyto služby Bystrčákům skutečně nechybí.

Co v Bystrci chybí? Renovací a úpravou budovy lze získat prostory pro  základní uměleckou školu, kulturní sál, veřejně přístupný internet, knihovnu. Možnosti využití objektu jsou různorodé, lze sem umístit i mateřskou školu. V pětadvacetitisícové Bystrci je například základní umělecká škola maličká a pouze soukromá. Potřebě bystrckých dětí  absolutně nestačí. Obce s nesrovnatelně menším počtem obyvatel základní uměleckou školu  mají, dokonce se statutem obecní. Na okrese Brno – venkov je celkem devět měst nebo městysů (Ivančice, Kuřim, Ořechov, Oslavany, Pozořice, Rosice, Střelice, Tišnov, Židlochovice), které mají základní uměleckou školu. Největší z nich – Kuřim má 10.600 obyvatel, nejmenší Pozořice 2.000 obyvatel. Při počtu necelých padesáti tisíc obyvatel všech zmíněných měst a městeček připadne takové kulturně – vzdělávací zařízení na 5.300 obyvatel. Bystrc by tak mohla mít 5 – 6 základních uměleckých škol.

Vážený pane starosto, obracím se na Vás jako na člena sociálně – demokratické strany.  Nabízím Vám k úvaze možnost využití chátrající budovy na Letné investicí do vzdělávání bystrckých dětí, do vybudování základní umělecké školy, neodmyslitelné součásti kulturního života mnoha maličkých obcí.

S pozdravem

Mgr. Jitka Hrušková
Kuršova 9
Brno – Bystrc

Kopie: Bystrčník a bystrčtí místostarostové Tomáš Přibislavský, Miroslav Klimeš, PhDr. Jiří Altman, Mgr. Petr Fedor

Co prozradili mluvením, co mlčením?

12. 10. 2010 v 09.56 • Témata: , , , ,

Do voleb zbývají čtyři dny. Informace o kandidátech do (nejen) bystrckého zastupitelstva v komunálních volbách 15. – 16.10. 2010 a politických stranách a odkazy na jejich webové stránky jste mohli najít přehledně na Bystrčníku. Připravila jsem pro vás stručný přehled vyjádření a mlčení, kterého se dopustili lidé, kteří by rádi dělali politiku v Bystrci po říjnových volbách 2010. Přehled je časově ohraničený třemi až jedním týdnem do voleb, tj. 24.9. – 8.10.

*

Tři týdny před volbami (24.9. – 30.9.)

To ani nestojí za čtení. Za pozornost stojí, že k dění v Bystrci se vyjadřují Zelení, KDU-ČSL, KSČM a výjimečně se v tomto týdnu neobjevily jindy pravidelné příspěvky lídra strany VV.

24. 9.

nikdo nekomentoval článek o mítinku strany před Maxem.

26. 9.

Dvě reakce na Bystrcké noviny ze soutěže Otevřeno x zavřeno vyřazeny, radní se nevyjádřili.

Pavel Březa (člen, 2. za KSČM) vysvětluje, proč nereaguje na otázku ohledně kamerového systému v Bystrci.

Na každý problém existuje rychlé levné nesprávné řešení, odpovídá Jana Pálková (nezávislá 2. za Zelené) na úvahu ing. Jana Suchého (nestraník, 14. za KDU-ČSL) vést R43 Bystrcí.

Jaromír Blatný (bez politické příslušnosti, 10. za KSČM) upozorňuje na pokoutné záměry investora zahustit Kamechy dalšími lidmi a ponechat je bez občanské vybavenosti

Mýlíte se ve všech bodech, vzkazuje Josef Strubl (nezávislý, 8. za Zelené) Janu Suchému ( nestraník, 14. za KDU-ČSL), který chce vést R43 Bystrcí.

27. 9.

Projednávání petice proti R43 v senátě nebylo komentováno.

Strana Zelených představila svůj program, který vyhledal admin Bystrčníku.

Program KDU-ČSL je převzat z jejich stránek.

Volební program ODS neposlal Bystrčníku jejich předseda, ale vyvěsil admin Bystrčníku.

Totéž lze říci o programu ČSSD.

V. Špačka (člen, 4. za KDU-ČSL) představuje Bystrčník odkazem na lidovecké stránky.

28. 9.

Luboš Raus (nezávislý, 4. za Zelené) píše Bystrčníku: Boříme mýty .

Sdružení Horní náměstí připravilo stranám volební program. Jak se jej strany ujmou?

29. 9.

Pan Piskora se ptal primátora Onderky na pravdu o další výstavbě nazvané poeticky Slunná louka na Kamechách.

Šaliny do Bystrce prý od listopadu, slibuje R. Onderka

30. 9.

Kandidát do Senátu V. Adam (člen KSČM) pouští v Bystrci draky.

Volební auto KDU-ČSL Lída přijíždí do Bystrce. Miroslav Klimeš (kandidát na starostu v Bystrci, člen, 1. KDU-ČSL) prý něco občas donesl do redakce Bystrčníku.

Admin Bystrčníku zveřejnil: TOP 09 zve na fotbal. Týž den admin přidal program TOP 09.

Končí třetí týden před volbami. Koaliční partaje sladce spí.

Dva týdny do voleb (30. 9. – 8. 10)

Teď to začíná! Jiří Altman (místostarosta, člen, 2. za ČSSD) odpovídá po měsíci na dopis občana M. Kudery a rozvíjí se bohatá diskuze. Pak si stěžuje na ODS, ale jen trochu. Po krátkém boji prosí Jiří Altman o smilování! Bystrcký starosta Svatopluk Beneš (ODS) se s Bystrčníkem nebaví. Píšou Zelení, píšou komunisté, lidovci, za VV jejich lídr. Přes apel admina neprozradili SNK-ED svůj volební program. Názory se vyhrocují kolem tématu obecních bytů. K tématu bytů se vyjadřují oslovené strany: ČSSD, Zelení, KSČM, Věci veřejné, TOP 09, SNK-ED. Představitelé i členové těchto stran se zapojili v různé míře do diskuze. Předseda strany VV Milan Kuchař poslal důkladný rozbor bytové politiky. Alena Křivánková (radní, ODS) odmítá komunikovat, za ODS 1x přispěl V. Borský (místostarosta). Ne všichni odpovídají na dotaz, zda bydlí v obecním bytě. Povídání o bytech končí zajímavě: Bytasen, který hospodaří i s bystrckými byty, půjde k soudu!

30. srpna napsal Miloš Kudera Otevřený dopis PhDr. Jiřímu Altmanovi (místostarosta, člen, 2. za ČSSD). Pan Altman za měsíc, 30. září, tj.15 dní před volbami odpověděl. Zde je: Otevřená odpověď J. Altmana, současného místostarosty, a v médiích uvažovaného potencionálního krajského hejtmana (ČSSD) na Otevřený dopis občana Miloše Kudery. V komentářích k dopisu říká pan Altman: …hlavně aby byla ve vedení městské části taková strana, která za vyměřený čas zvládne udělat z praktického hlediska tolik co bystrcká soc.dem. To se při vší skromnosti asi zvládnout nedá, takže to bude asi zase na nás. – ANO, ČSSD má z hlediska díla odvedeného v Bystrci drtivou většinu zásluh. Ne však najednou, ale úpornou prací během 12 let. Bystrčník je mimořádně demokratický server, všechna čest. Rád bych viděl server MČ také takový – proto jsem do něj při jeho vzniku nechal zabudovat diskuzní rozhraní. Proč není stále spuštěno se mne zatím prosím neptejte. – Kdo začne překážet v práci, ten mi začne vadit. Pak se snažím udělat něco, aby nepřekážel.- Současný politický partner (ODS, pozn. JH) dodržuje dohody, neprochází šílenými vnitrostranickými turbulencemi a disponuje řadou inteligentních a pracovitých lidí. – Pokud jsem vyvolal dojem nadměrné chvály bystrcké ODS, tak to určitě nebylo smyslem. – Osobně by mi nevadilo, kdyby ODS jako strana zítra zanikla. – Poněkolikáté opakuji, že žádné pozemky v Bystrci nemám a nikdy jsem neměl. –

Bystrčník převzal článek Pavla Březy (člen, 2. za KSČM) o bytové politice.

1. 10.

Petr Laštůvka, lídr Zelených v Bystrci, poslal příspěvek Come to Kamechy!

Vyšlo radniční periodikum, Bystrcké noviny. Podívejte se na komentáře, koho zajímají. Další cenzura, píše Viktor Lošťák, kterému neotiskli v BN článek. Šéfredaktorka BN, radní A. Křivánková (člen, 2. za ODS) nereaguje.

2. 10.

Milan Kuchař, lídr VV jako jediný pilně nosí příspěvky k propagaci strany do redakce Bystrčníku. Vladimír Tomsa (člen, 1. za KSČM), člen Zastupitelstva MČ Brno-Bystrc a kandidát do Zastupitelstva Bystrce napsal do Bystrčníku, poněvadž je opozičník, a BN tisknou jen názory koaliční.

4. 10.

Vyfoť si svou Lídu, zvou lidovci.

Jiří Altman (místostarosta, člen, 2. za ČSSD) si stěžuje Bystrčníku: ODS si přisvojuje naše zásluhy! Následně se připojuje k diskuzi: A že je velmi málo pracovních míst? I to má svoje příčiny, jen se trochu namáhat a zamyslet se. – Já tak horké – přímo osobní, předvolební chvíle v těchto volbách nemám, to byste vědět mohla (poučení pro JH). Takže mohu věci komentovat v klidu a nezaujatě. Kousek níž pak pokračuje v hodnocení Viktora L.: ….víc než IQ 160 bych ve Vašem případě nehádal,…- Ještě později spekuluje: Paušálně škrtat umí i cvičená opice. Představa o sociálním zabezpečení a novém domově opuštěných dětí, které mají být přestěhovány z Hlinek do nyní stavěného Chovánku v Bystrci za Vejrostovou? Myslím, že se to tu bude opuštěným dětem líbit a naše bystrcké maminy se o ně dobře postarají. –

Ještě ve 13:31 J. Altman tvrdil, že předvolebním horkem netrpí a věci komentuje v klidu, v 18:59 při zmínce o hejtmanovi úplně ztratil kontrolu i nervy: S tím budoucím hejtmanem je to koordinovaný zákeřný pokus mne u Haška a kolegů zničit. Prosím o milost, vzdávám se a dávám pauzu v komunikaci (Podle pana Altmana nešlo o žádnou ztrátu kotroly, ale pouhou žertovnou nadsázku – poznámka admin).

Téhož dne upozornil Luboš Raus (nezávislý 4. za Zelené), že když dva dělají totéž, nebývá to totéž. Komentoval pouze Jiří Altman (místostarosta, člen, 2. za ČSSD). Nejdříve se pochválil zpochybněním Rause: Pochybuji, že má pan Raus lepší plán. Pro nás ostatní připojil poučku: Buďme obezřetní (ale s tou bdělostí není třeba přehánět). V Bibli je to trochu jinak: Buďte tedy obezřetní jako hadi a bezelstní jako holubice, říká Ježíš (Mt 10,16); Co vám říkám, říkám všem: Bděte! (Mk 13,37) říká Ježíš na jiném místě. – Každý máme svou víru, a té se držíme (pozn. JH).

Sedmatřicettisíc podpisů proti R43 Bystrcí. Pořád existují jednotlivci, kteří Hitlerovu dálnici obhajují.

Milan Kuchař, lídr strany VV doručil Bystrčníku nová podání. Reagoval J. Altman: Já osobně se k věcem pana Kuchaře vyjadřovat nebudu. – Co mne zaujalo, i když jsem to taky už dřív zaznamenal, je jeho absurdní tvrzení, že jsem podepsal neprávem prominutí dlužných částek za nájemné. – Omezím (se) na konstatování, že tvrzení pana Kuchaře jsou nepravdivá – na víc mi nezbývá sil.

Admin „vytáhl“ diskuzní příspěvek Jiřího Altmana o obecních bytech jako samostatný článek. Do bohaté diskuze občanů přispěl J.Altman poznámkou: Pravidla přidělování bytů v Bystrci jsou pro nové nájemce nastavena přiměřeně sociálně. (zvýraznění JH) – Jednoduše, taxativně a transparentně – jsou na radničním webu. V další diskuzi o obecních bytech odpovídá J. Altman na adminův dotaz ohledně bytů kandidátů ČSSD do zastupitelstva: Vlastnictví bytu je majetkový údaj a je na hraně zákona jej zveřejňovat u těch, kdo nemají povinnost majetkového přiznání. (Transparentnost jen pro některé?) Členové rady jakousi podobnou povinnost mají, takže já mám byt v osobním vlastnictví, paní Pešová myslím ještě družstevní, pan Vetchý a Greňo obecní. Myslím, že v organizaci to bude zhruba kopírovat bystrcký průměr.

Kandidát na starostu za ČSSD v Bystrci, pan Vetchý, bydlí v obecním. Zajímavá informace. Nikdo netvrdí, že obecní byty jsou byty sociální. – Jsou, nebo ne?

5. 10.

Vojtěch Adam, kandidát za KSČM pouštěl draky. Zprávu z Rudého draka převzal Bystrčník.

Viktor Lošťák, admin Bystrčníku a člen sdružení Horní náměstí se zeptal současných zastupitelů na budoucí nájemné v obecních bytech. Těch, kdo odpověděli se ptal dál: Bydlíte v obecním? Jako první odpověděla Alena Křivánková (ODS): „Vzhledem k tomu, jaké nepravdy, zkreslené informace a hrubé útoky jsou na Vámi uváděných stránkách (tj. Bystrčník) zveřejňovány, nehodlám Vám žádné stanovisko poskytovat.“

Odpověď na dotaz a zároveň první příspěvek od Jana Strmisky, kandidáta do bystrckého zastupitelstva za stranu SNK-ED: Nízké nájmy. Sociální cítění představitelů naší strany je všeobecně známo. – Bydlím již od r. 1980 v družstevním bytě na Štouračově ulici. Ani dříve jsem nikdy nebydlel v obecním bytě.

Jiří Altman se rozpovídal na téma nájmů: Nízké, racionální a věcně zdůvodněné. Jeho příspěvek k diskuzi je již komentován (Vaše poznámka o odměně místostarosty Vetchého a bydlení v obecním bytě  . Nikdo netvrdí, že obecní byty jsou byty sociální. Sociální bydlení je samostatně definovanou kategorií.) v souvislosti s diskuzí u článku Volební téma: Nájemné .

Bystrčník představil kandidátku Zelených pro Bystrc.

K tématu obecních bytů odpověděl Jan Kacer, lídr TOP 09: Podporujeme navýšení nájemného – Sám bydlím v bývalém družstevním bytě a nyní v SVJ (společenství vlastníků jednotek). Do diskuze se zapojil Jan Strmiska (SNK-ED): O tvrzení pana Kacera by se dalo s úspěchem pochybovat. Ostatně kdyby se aspoň o komunální politiku (holedbá se tím, že se o politiku nikdy nezajímal) zajímal už dřív a ne až před rokem, kdy se to stalo rychlým výtahem k moci tak by mohl vědět mnohem víc.-

Nulový zisk, pokrýt náklady na bydlení, tvrdí Jana Pálková (nezávislá, 2. za Zelené) a Josef Strubl (nezávislý, 8. za Zelené) v odpovědi na dotaz k obecním bytům. Bydlím v domě, který jsem si za výrazné pomoci vlastních rukou postavil, připojil Josef Strubl.

Současné nájemné dostačuje, tvrdí komunisté Pavel Březa (člen, 2. za KSČM) a Vladimír Tomsa (člen, 1. za KSČM). Zda bydlí v obecním, svém nebo jiném bytě není uvedeno.

Jan Zámečník (člen, 2. za KDU-ČSL) odpovídá: Nájemné kvůli zisku zvyšovat nebudeme . Nestanovujeme dopředu žádnou horní hranici nájmu, ke které bychom se zavazovali, říká J. Zámečník. V jakém typu bytu žije předseda strany a další politici z čela kandidátky není uvedeno.

6. 10.

Za nelidské označuje ve své odpovědi zvyšování nájmů v obecních bytech Martin Novotný (trojka za Zelené). O vlastním bydlení se nezmiňuje.

Milan Kuchař (lídr VV) k nájemnému: K širšímu vysvětlení hospodaření s byty je zapotřebí delší analýza, kterou vám pro časovou vytíženost dodám o něco později (dodal 7.10., pozn. JH)

K bytové problematice se vyjádřil Vladimír Borský (místostarosta, člen ODS. Nebude kandidovat?) : Křivka nájemného začne klesat po deregulaci

7. 10.

Milan Kuchař (lídr VV) dodal k tématu obecních bytů článek Utajované praktiky odhalí forenzní audit Z jím dodaných materiálů vyplývá, že v obecním bytě bydlí Alena Křivánková (místostarostka, členka, 2. za ODS), Vladimír Vetchý (místostarosta, kandidát na starostu, člen a 1. za ČSSD) a Pavel Greňo (radní, ČSSD). Ti všichni také při hlasování bystrcké Rady o výši nájmů deklarovali v souladu s pravidly střet zájmů. Ing. Milan Kuchař v městském bytě nebydlí.

Zpronevěřil Bytasen přes sto milionů? V souvislosti probíhající diskuzí o nájmech je zajímavá zpráva z posledního týdne. Podle ní se v účetnictví Bytasenu ztratilo přes sto milionů korun. Bytasen spravuje obecní byty také v Bystrci. I zde k nesrovnalostem v účetnictví došlo, a to v roce 2004, zhruba ve výši deseti milionů korun. Upozornil na ně Milan Kuchař (VV). Místostarosta Jiří Altman (ČSSD) vysvětlil záležitost chybami, kterých se dopustila jediná účetní a popřel, že by došlo ke skutečným škodám. Milan Kuchař však – podle něj – podivné až nezákoné praktiky v hospodaření s obecními byty v Bystrci kritizuje nadále. Bytasen již 4 roky neplní povinnost každou opravu nad 30 tisíc specifikovat uvedením ulice a čísla popisného domu, kde která oprava byla provedena! Takto veřejně nekontrolovatelných oprav nad 30 tisíci bylo provedeno již za více než 20 milionů – za minulé 4 roky!, píše M. Kuchař a pokračuje: Mám za to, že přišel čas vypracovat systém a pravidla pro diferencovanou výši nájemného, podle kvality bytů, jejich úrovně vybavení a podle účelu, který v zájmu občanů a Zastupitesltva MČ mají plnit.

Zajímavá je rovněž zpráva, že spolumajitelka Bytasenu Sabina Tomíšková (ODS) chce být starostkou Brna-severu. O auditu nepřemýšlejí ani v Bystrci. „Neuvažujeme o něm. Městské části kontroluje namátkově firma zvolená magistrátem. Významné oblasti jako třeba bytové hospodářství by měla mít pod kontrolou,“ myslí si Beneš ( člen, 1. za ODS, dosud starosta Bystrce).

Důležité jsou činy , píše Bystrčníku Luboš Raus (nezávislý, 4. za Zelené): Letošní komunální volby v Brně vyhraje ten, kdo zastaví stavební záměr ohrožující Zelný trh, kdo zastaví kontroverzní stavbu Bauhausu v Ivanovicích, kdo zachrání Horní náměstí v Bystrci či prosadí právo a zastaví nelegální stavbu v Líšni.

Hanba městské části, píše P. Doležel z Kamech. Radnice mlčí.

Věci veřejné nejsou jen Milan Kuchař, připomíná Viktor Lošťák.

8. 10.

Bytasen půjde k soudu. Kvůli údajné zpronevěře.

Petra Adámka (člen, 5. za ODS) zachytil fotograf Bystrčníku při akci na Ečerově před Albertem. Rozdával květiny, úsměvy a letáky (ne fotograf! Předvolební Petr Adámek).

Alenu Křivánkovou (radní, členka, 2. za ODS) přes explicitní neochotu vyjadřovat se na Bystrčníku opět uvádí na scénu Martin Mrzák článkem Záchodový problém.

Nechceme zbabělou radnici! píše Pavel Březa (člen, 2. za KSČM) a připomíná dehonestaci osoby Milana Kuchaře (lídr VV) v nerovném boji s radnicí, objasňuje, jak se současná koalice na radnici zmocnila Bystrckých novin a napadla vloženým letákem do Bystrckých novin sdružení Horní náměstí.

*

Milí čtenáři, pokud jste všechno přečetli, odkazy rozklikali a máte pocit, dojem, nebo víte naprosto přesně, že je manipulováno vaším míněním, přestaňte číst Bystrčník , a raději přestaňte číst úplně! Stačí bilboardy! Nyní už víte, kterou stranu určitě nevolit, protože ji neznáte. Víte i to, kterou nevolit, protože už ji znáte. Dokonce ji můžete právě proto volit! Ještě týden máte možnost číst a komunikovat, pak se vše vrátí do povolební nehybnosti… nebo…změníme život na bystrcké radnici?

Dobrou volbu, které nebudete litovat, přeje

Jitka Hrušková

Nebudeme bazírovat na detailech! Řekněme že stačí…

26. 8. 2010 v 11.07 • Témata: , ,

Věta z dopisu pána s podpisem Oldřich Kadeřábek, mě přiměla k reakci na jeho článek Proklatě drahé školky, uveřejněný v Bystrčníku dne 24. 8. 2010. Pán je buďto velmi vyhraněný pravičák, nebo neměl nikdy děti, nebo na ně zapomněl, nebo je  podle použitých slov jedním z našich radních.

Nuže, pojďme věcně argumentovat, proč je článek tak zoufale špatný.

Jestliže přispěji k tématu „školky“, musím o tématu něco vědět. Proto pane O.K., nemohu plácat Nebudeme bazírovat na detailech. Nevím, jak jste přišel na to, že dvě osoby stačí na dvacet dětí. Jaké osoby máte na mysli? Kuchařku a poklízečku? Ekonomku? Hospodářka stačí jedna /nějakou tu hodinu /na smlouvu. Dvacet dětí,… ono je to jaksi malé, tříletí špunti. Pokud přijmete fakt, že dvacet dětí je dvacet lidí, hned je to jiný pohled. Matky dávají děti do školek nejen proto, aby mohly do práce, ale i kvůli těm dětem samým. Pěti- (až šesti-) leté děti mají docházku do školky povinnou alespoň na část dne, nějaký den v týdnu. To proto, aby se naučily žít v jiném než domácím prostředí, aby se připravily na vstup do školy. Na dětech, které do školky z nějakého důvodu vůbec nechodily, je to v první třídě poznat. Děti se musí zrychleně naučit žít s vrstevníky (kteří už to umí ze školky) a k tomu zvládat požadavky na vzdělání (pomíjím požadavky týkající se výchovy).

Ke školce patří paní učitelka (učitelky), které se připravovaly na povolání na střední pedagogické škole. Nedávno se uvažovalo o tom, že by učitelky měly mít VŠ vzdělání. S baby-boomem tahle myšlenka zapadla. Představa, že by tuto práci mohly vykonávat nezaměstnané ženy, je pozoruhodná. Jakpak se jmenuje vaše profese – hlídačka? Prosím laskavé p.t. čtenáře, aby mi napsali, kdo z nich by svěřil dítě hlídačce za minimálně čtyři tisíce měsíčně (plus výdaje za stravu, výlety, nějaký ten kroužek…) do kolektivu dalších devatenácti dětí?

Ano, já vím, uhýbám od tématu. Neustále mluvím o dětech, zatímco pan Kadeřábek vyzývá k podnikání v dětech. Proč se iniciativy nechopí někdo podnikavý a nepostaví školku soukromou? ptá se pan O.K. Ano, to je nápad! Kolik peněz stojí postavit dům pro dvacet dětí, když ho bude stavět (bez korupce) soukromník? Pane O.K.,  ten dům se promítne do školkovného nebo je váš někdo podnikavý mecenáš? Možná by váš myšlenkový manévr byl proveditelný někde v satelitu. Jenže tam je větší nárok na personál, dvě hlídačky jsou nedostačující. A navíc tím není vyřešený problém Kamech….

Nestátní školy, jakéhokoli typu, jsou státem dotované. Školy základní, střední, umělecké, které nesou v názvu „Soukromá…“, „Církevní,…“ ap. jsou dotovány zhruba 60% státem, jinak by prostě nemohly existovat. V těchto ne- zcela státních zařízeních bývají vstřícní, nadšení a obětaví učitelé a učitelky, s nižšími než průměrnými platy. Jak si vedou majitelé těchto škol, nevím. Pokud patří k elitě, potom k té kulturní, nikoli ekonomické.

Když stát nebude stavět další školky, dává tím nepřímo práci ženám, které jiné zaměstnání než hlídání dětí nemohou sehnat, píše pan O.K. …vždyť peníze na hlídání vašich dětí platí i ti, co žádné děti nemají.

Když stát nebude stavět další nemocnice, … vždyť…

Když stát nebude stavět další starobince,… vždyť…

Když stát nebude vyplácet důchody,… vždyť…

Kdo jste, pane Kadeřábku? Nemáte děti, nejste nemocný, nejste starý, nejste člověkem…

Jitka Hrušková

Autorka je učitelka s pětadvacetiletou praxí na ZUŠ, ZŠ, na gymnáziu. Věnovala se dětem v individuálních lekcích, skupinové i hromadné výuce. Se svými žáky pracovala (nepodnikatelsky, neplaceně) na mnoha prázdninových uměleckých workshopech a několik let celoročně (nepodnikatelsky, neplaceně) vedla dětský umělecký soubor. V letech 1991 – 2002 pracovala jako OSVČ v oboru umění (výuka hudby). Od 1. 7. 2010 je vedena jako nezaměstnaná na ÚP.

Ivanovický Bauhaus: Primátor odpovídá

24. 8. 2010 v 16.51 • Témata: , , , ,

Dobrý den, pane primátore,

v posledních týdnech se vyostřil spor mezi Heršpickou – správa nemovitostí s.r.o., která v Ivanovicích staví pro Bauhaus a mezi ivanovickými občany, kteří si stavbu nepřejí. Tato výstavba byla soudně (již 2x) zastavena, naposledy 19.7.2010.

Zprávy z 21.7.2010 http://hyper.cz/soubory/inzeraty.pdf -přinášejí placenou inzerci Heršpické – správy n. a Bauhausu. Bauhaus se cítí napadán, nepravdivě obviňován. Heršpická – správa n. odhaduje své škody ze zastavení stavby Bauhausu na stamiliony a chce je nárokovat po všech angažovaných subjektech. Dovoluji si zeptat se Vás, pane primátore, kde mají nárokovat svá práva občané Ivanovic, sdružení v OS Klidné Ivanovice a zastoupené NESEHNUTÝMI, jimž soud dal za pravdu a stavbu zakázal? Hlína by se měla zahrnout, terén upravit do původního stavu. Jaký je Váš názor? Budete se v této kauze osobně angažovat?

Děkuji za odpověď, zdravím.

Jitka Hrušková
2. 8. 2010

Vážená paní,

dle informací, které mám k dispozici z Odboru územního plánování a rozvoje MMB, je stavba Bauhausu v Ivanovicích v souladu s Územním plánem města Brna. Nicméně – jako primátor města Brna a řádný občan – ctím právní řád tohoto státu, a proto vyčkám definitivního rozsudku soudu v této kauze.

Roman Onderka
23. 8. 2010

Primátore, kde se mají ivanovičtí dobrat práva?

31. 7. 2010 v 10.57 • Témata: , , , , , , , , , ,

Jitka Hrušková, členka občanského sdružení Horní náměstí, píše Romanu Onderkovi, primátorovi:

Dobrý den, pane primátore,

v posledních týdnech se vyostřil spor mezi Heršpickou – správa nemovitostí s.r.o., která v Ivanovicích staví pro Bauhaus a mezi ivanovickými občany, kteří si stavbu nepřejí.

Tato výstavba byla soudně (již dvakrát!) zastavena, naposledy 19.7.2010. http://hyper.cz/soubory/predbezko_soudne%20potvrzene.pdf -Stavba však pokračuje dál. Zprávy z 21.7.2010 http://hyper.cz/soubory/inzeraty.pdf -přinášejí placenou inzerci Heršpické – správy n. a Bauhausu. Bauhaus se cítí napadán, nepravdivě obviňován. Heršpická – správa n. odhaduje své škody ze zastavení stavby Bauhausu na stamiliony a chce je nárokovat po všech angažovaných subjektech.

Dovoluji si zeptat se Vás, pane primátore, kde mají nárokovat svá práva občané Ivanovic, sdružení v OS Klidné Ivanovice a zastoupené NESEHNUTÝMI, jimž soud dal za pravdu a stavbu zakázal? Hlína by se měla zahrnout, terén upravit do původního stavu. Jaký je Váš názor? Budete se v této kauze osobně angažovat? Děkuji za odpověď, zdravím.

Jitka Hrušková
jithruskova@gmail.com

O sporu o ivanovický Bauhaus si můžete přečíst v článcích, na něž níže odkazujeme. Odpověď primátora zveřejníme. Chcete-li se sami Romana Onderky na něco zeptat, můžete mu poslat dotaz prostřednictvím Portálu primátora.

Související

Dotaz Jitky Hruškové na Portálu primátora
Horní náměstí: Primátore, vynuť zákon
Bauhaus: investor staví navzdory zákazu soudu
Dělníci dál staví Bauhaus. I přes zákaz soudu
Soud pozastavil stavbu Bauhausu v Ivanovicích
Proti nezákonnému jednání autorizovaných inspektorů musí být opravný prostředek
Ombudsman chce změnu stavebního zákona (aktualizováno)
Ivanovice: Odvolání starostky, facka, Bauhaus (doplněno)