Sdílet
Přejezd Staré dálnice v Žebětíně má usnadnit její zúžení

Bystrčník 4. 2. 2015 v 21.37 Témata: , , , , ,

krizovatka-u-stare-dalnice-824Zastavit a desítky vteřin nebo taky několik minut čekat. Jakmile proud aut poleví, co nejrychleji se rozjet, vyrazit přes čtyřpruhou silnici. Přitom doufat, že se ani jedním z pruhů rychle nepřiblíží jiné auto, které narazí do toho jejich. Takové situace zažívají řidiči na křižovatce ulic Žebětínská, Kohoutovická a Stará dálnice. Místní dlouhodobě volají po její úpravě. Dočkat se mají za dva roky. Jak bude řešení vypadat, však zatím není jasné.

Současná podoba křižovatky vadí například Václavu Kašpárkovi. „Po Staré dálnici sice nejezdí v porovnání s jinými částmi Brna nějak moc aut. Jenže jezdí dost rychle. Přejíždět ji není příjemné. Auta mohou přijet ze čtyř pruhů různými rychlostmi,“ upozornil Brňan.

Podle starosty Žebětína Víta Berana se dokonce někteří řidiči snaží křižovatce vyhýbat.

„Chodí za mnou rodiče, kteří se tudy, zvláště když vezou děti, bojí projet,“ podotkl Beran.

(…)

Celý článek Petra Jeřábka si přečtěte na brnensky.denik.cz

20 komentářů k příspěvku „Přejezd Staré dálnice v Žebětíně má usnadnit její zúžení”

  1. pepik říká:

    Pritom by stacilo tam premalovat cary a za dve hodiny je hotovo. Nojo, zase se bude delat projekt, analyza, dva roky v prdeli a nejspis vznikne nakladny paskvil, ktery to jeste zhorsi.

  2. Tomáš Ruprecht říká:

    No a nestačilo by třeba omezit rychlost cca 600 metrů před křižovatkou na 50 km/hod? Z průměrných 110 km/hod se zpomalení na 50 km/hod projeví časovou ztrátou cca 23.564 sekundy – z těch produktivních cca 50 000 vteřin denně jich snad 24 mohou Bystrčtí v rámci větší bezpečnosti na silnicích obětovat – nebo ne?

  3. svata říká:

    jezdim jako řidič mhd. tato křižovatka je podle me bezproblémová. ten kdo má s křižovatkou problém měl by odevzat papíry. V Brně jsou 100x horší křižovatky!

  4. Jakub říká:

    Dobrý den pane Ruprechte,
    pokud se nemýlím, tak před touto křižovatkou je omezení rychlosti na 70km/h – a žádný valný výsledek to nemá… auta i nadále projíždějí křižovatku ve velkých rychlostech… U světelného přechodu přes starou dálnici o cca 2km blíže Bystrci je stejný problém – cedulí Brno vzniká omezení na 50km/h a jezdí tam auta bezproblémově kilem… Tzn ano určitě mohou obětovat nějakých pár sekund – problém je v tom, že to nedělají…

  5. Roman Maršal říká:

    Taky si nemyslim, že by byla ta křizovatka pro zkušeného řidiče nějak nebezpečná. Frekventovanejši je spíš nárazově, s dopravní špičkou. Ale jak je u nás zvykem, tak se to nejspíš vyřeší nějakým omezením, zpomalením, zákazem, aby to znepříjemnilo a omezilo všechny řidiče. Spíš by se mělo poukázat na stav vozovky na te křižovatce a celé staré dálnici.

  6. MK říká:

    Než začnete pracovat s dojmy tak si tu křizovatku zobrazte na této mapě http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodyvmape/Search.aspx . Obvzlášť za tmy je tam orientace dost těžká. Desítky různě rychle pohybujících se světlometů dávají prostorové orientaci dost zabrat. Ale asi jsem nezkušený řidič…

  7. banjo říká:

    Nejezdím tam často, ale pokaždé si říkám, že kruháč by neuškodil. Místa je tam na něj dost.

  8. Adam Donor říká:

    Skutečným řešením bude až výstavba MÚK v souvislosti s vedením I/43. Do té doby nikdo neudělá žádnou větší stavební úpravu. Samozřejmě je mnoho způsobů úpravy (VDZ, SDZ apod.), ale všechno bude jen na úkor hlavního dopravního proudu.

  9. Radka říká:

    MK: Přes den je to v pohodě, nezkresluje ti to tma. Večer zas není takový provoz, to už mi přijde horší ta horní křižovatka u Shellky.

  10. Martin říká:

    Pravdou je že tam jezdí auta různě rychle a kolikrát i víc jak 90 takže pro začátečníka sledovat 4 pruhy je možná problém, ale nemyslím že by byla nějak strašná to jen tak působí svou velikostí a ústěním do lesa (hlavně v noci). Obdivuju autobusáky jak mají koule na to ji přejet s něčím tak pomalu zrychlujícím 🙂

  11. Tomáš Ruprecht říká:

    Jakube, pravda je, že já sám to nejspíš taky nedodržuju (tu 70), ale kdyby tam byla rovnou 50 km/h nebo třeba 40, tak už by se reálný provoz pohyboval kolem 60 km/h, což by bylo optimální. Pane Sváťo, já Vás, jako řidiče MHD obdivuju a oprabdu mám respekt před řidičema 52, kteří tam denně projíždějí, ale někdy je to taky „o chlup“, ty staré Karosy nemají moc extrovní akceleraci a někteří řidiči jedou fakt jak howada klidně 120 km/hod… a kdyby nic nepomohlo, tak bych tam dal 70 meterů před křižovatkou optický retardér – takový ten s tou čerevnou – co evokuje krev – vím, že je to jen psychologie, ale čím více lidí bude jezdit v tom úseku rozumně, tím bezpečněji se budou cestující DPMB cítit – a že jich tam denně projede opravdu hodně, řekl bych tak 2-3 tisíce lidí 🙂

  12. Tomáš Ruprecht říká:

    Banjo, no kruháč jsem tedy jako návrh nečekal – ale myslím, že je to super nápad 🙂 Autobusy by to nijak nezpomalilo ba naopak – všichni účasntnící provozu by si byli rovni – a auta, která jedou před dálnici z většiny stejně jezdí hodně přes povolenou rychlost, takže si tu časovou ztrátu vykompenzují, ještě než dojedu k dalšímu kruháči na Veselce 🙂

  13. Michael říká:

    Bohužel tam byly už smrtelné nehody. Právě z důvodu, že auto, které vjíždělo do křižovatky z vedlejší, neodhadlo příliš velkou rychlost projíždějícího vozidla po hlavní, a nestačilo opustit křižovatku včas. A když vidíte malou postavu ležící na zemi překrytou černým igelitem, neměl byste příliš dlouho zvažovat, zda nějaké bezpečnostní opatření bude stát zase nějaké peníze.

  14. svata říká:

    ono by stacilo se radeji 2x 3x pořádně rozhlédnout a počkat kdy můžu bezpečně projet. jo jsou tam chvíle kdy člověk čeká 1min, ale pokud se sníží rychlost na 50,tak ve špičce tam budete stát 10 min něž projedete….

  15. Tomáš Ruprecht říká:

    Michaeli, v tom s Vámi naprosto souhlasím – pokud je evidentní, že řidiči to tam nezvládají, má se udělat účinné řešení. Návrh od Banjo, je podle mne skvělý – kruhový objezd zklidní divoké hormony některých řidičů a zabrání (snad) takto vážným nehodám…

    Je zajímavé, že kruháč pod Akátem nebyl problém postavit během pár týdnů – to bylo fakt hned – ale co se týče Staré dálnice – na tu se nešáhlo hodně desítek let 🙁

  16. svata říká:

    no když vidím denně co jsou schopni řidiči dělat za volantem za hlouposti… Tak to je částečně problém i autoškol.

  17. Tomáš Ruprecht říká:

    No, zakomplexovanost některých řidičů prostě nezná mezí… já beru auto jako prpstředek, který mne dostane z bodu A do bodu B 🙂 Pokud by to tak brala většina řidičů a také se naučili používat běžnou základoškoláckou matematiku, tak můžeme zrušit dopravní policii, protože nebude mít do čeho píchnout – jenže někteří řidiči jsou tak trošku pošahaní a myslí si, že auto, je prostředek, kterým si mohou kompenzovat své mindráky bez ohledu na ostatní lidi…

    Vyrovnaný a soudný člověk nemá potřebu dělat na silnici hovadiny, fakt né – dokáže si spočítat, za jak dlouho někam dojede a když holt nebude stíhat tak příště si udělá patřičnou rezervu – a svět se přece nezboří, když někdo někam někdy dojede pozdě – důležitější je, aby člověk svou bezohledností nepoškodil ostatní účastnice a učastníky provozu 🙂

  18. abc říká:

    Myslím, že zpomalení je nanic. Když zde jedu v sedmdesátce, která tu je, sedmdesát, tak jsem suverénně nejpomalejší 🙂 . Čas od času zde policie měřila, ale už dlouho ne. Také už mě napadl kruháč (dvouproudový, jako je např. u Dobráku na vjezdem do tunelu do Kr.pole, krajní pruhy primárně pro odbočení o jeden výjezd a střední pruh je pro přejíždení skrz) ten by zpomalil provoz minimálně a bezpečnost by se zvýšila několikanásobně.
    http://www.mestsky-okruh-brno.cz/fileadmin/user_upload/useky/Usek_Kralovo_Pole/Hradecka_obsah_stranky/HIRES/hr_004.jpg

  19. bady říká:

    jasne, dejte tam padesatku a retardery. at se tam ceka pul hodiny misto par minut a nebo jeste lepe kruhac, at se tam sukuji autobusy.

  20. Tomáš Ruprecht říká:

    Bady, tak pokud by bylo více financí, tak by se mohl udělat nadjezd přes dálnici – situace WIN-WIN – jednoznačně. Všichni by na tom časově vydělali, jelikož by defacto křižovatka „zmizela“ 🙂 No WIN-WIN z hlediska všech řidičů, otázka co na to daňový poplatník, je věc druhá 🙂

Zanechte komentář

3 + 3 = ?