Sdílet
Pětice starostů se spojila. Kvůli špatné křižovatce ulic Bystrcká a Kníničská

Bystrčník 14. 12. 2015 v 09.58 Témata: , , , , , , , ,

Brno-Bystrc – Vedení pěti radnic se společně obrátilo na brněnský magistrát. Požaduje vyřešení špatně průjezdné křižovatky ulic Bystrcká a Kníničská.

Každé ráno vyjíždí podnikatel Roman Jícha z brněnské Bystrce do centra města. „Většinou na křižovatce Bystrcké a Kníničské nedaleko hypermarketu OBI u zoologické zahrady stojím okolo čtvrt hodiny. Někdy i déle, pokud jiný řidič ucpe provoz odbočením na vedlejší silnici Bystrckou,“ stěžuje si Jícha. Jinou cestu do práce si ale nemůže vybrat.

Kvůli dlouhodobě nevyřešené křižovatce, jíž navíc vedou tramvajové koleje a dělí Bystrc a okolní městské části od centra, se spojili starostové Bystrce, Kníniček, Komína, Žebětína a Rozdrojovic. Situaci chtějí společně vyřešit.

Staré studie

Spojenectví inicioval bystrcký starosta Tomáš Kratochvíl. „Je to jedna z nejhorších křižovatek v Brně. Jako městská část nemáme dost peněz, aby jsme úpravu platili ze svého. Máme k dispozici staré studie, ale nyní se dopravní trendy změnily, proto ji pravděpodobně nepoužijeme,“ řekl starosta.

On a další čtyři starostové chtějí jednat s brněnským odborem dopravy. „Díky spojení se starosty, kteří patří do koaličních stran vedení magistrátu, si slibuji úspěch,“ doplnil Kratochvíl.

Podle něj je mnohem důležitější vyřešit krizovou křižovatku na hranici městských částí než investovat miliardy do výstavby tramvajového spojení na rozrůstající se sídliště Kamechy.

Že je situace dlouhodobě neúnosná potvrdil i starosta Kníniček Martin Žák. V dopravní špičce auta stojí téměř až za městskou částí. „Kromě všech dopravních zdržení je to ještě navíc nebezpečné místo. Asi před deseti lety vznikla studie na mimoúrovňové křížení s kruhových objezdem. Nakonec se neprosadila, protože na ni nebylo dost peněz,“ doplnil Žák.

Náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek potvrdil, že se starostou Bystrce o křižovatce jednal. „Příští rok chceme zadat k vypracování studii, která by mohla přinést nové řešení,“ sdělil Mrázek.

(…)

Zkráceno, celý článek si přečtěte na stránkách Brněnského deníku Rovnost

4 komentáře k příspěvku „Pětice starostů se spojila. Kvůli špatné křižovatce ulic Bystrcká a Kníničská”

  1. Jan Jeřábek říká:

    Situace na této křižovatce, resp. dvou křižovatkách spojených přejezdem přes koleje je skutečně tragická a řešení v nedohlednu. Navíc každý, kdo tudy jezdí denně, určitě pozoruje postupné zhoršení v čase, což určitě souvisí i s masivní výstavbou v oblasti Kamechy, nad Přehradou (Panorama) a nebo např. i v Jinačovicích.
    Pokud by se problém této křižovatky nějak zázračně vyřešil, ve skutečnosti se kolony posunou jen o něco dále, např. na křížení Kníničská – Veslařská, kde již nyní ve špičce bývá aut podobně jako v Židenicích u kasáren. Je zde sice nově semafor, ten však pouze zakonzervoval současný totálně nevyhovující stav (z pohledu hlavního směru ráno ve špičce od Bystrce na Žabovřeskou) a umožnil bezpečné napojení z vedlejší (Veslařské) a odbočení do Veslařské při jízdě směrem od Žabovřeské. Vše však pouze za cenu dalšího zhoršení průjednosti nejvytíženějšího ranního směru od Bystrce na Žabovřeskou.
    Velice by mne zajímalo, zda někdo zvažoval variantu rozšířit ulici Kníničskou (ve směru od Bystrce) tak, aby i od křížení s Veslařskou dál měla čtyři pruhy (nikoliv jen současné tři), tj. přidat jeden pruh směrem na Žabovřeskou. Prostor tam na to je a určitě by to pomohlo. Vytvořené ostrůvky na pomezí Veslařské však tuto variantu bohužel (zdá se) pohřbívají (dva pruhy umožňující průjezd směrem na Žabovřeskou).

  2. Jirka říká:

    Těch řešení je víc, jenže i pokud se vyřeší průjezd od města na křižovatce Kníničská x Bystrcká [1], tak se fronty přesunou na křižovatku Obvodová x Odbojářská [2] kvůli odbočení vlevo nebo kvůli přechodu u zastávky ZOO. Příklady řešení jsou:
    0. Nedělat nic 🙂
    1. Umožnit průjezd oběma pruhy z města rovně, pravým pruhem by se dalo i odbočit doprava. Výhody – minimální náklady. Nevýhody – změna režimu křižovatky, malý efekt.
    2. Přidat pruhy na obou stranách Kníničské (přijezd od města, odjezd směr Bystrc). Výhody – průjezd rovně 2 pruhy, odbočovací i připojovací pruh zachovány. Nevýhody – Stavební úpravy nutné
    3. Stejné jako 2, jen ještě přidat pruh pro odbočení vpravo na Bystrcké směrem od Kníniček.
    4. Postavit mimoúrovňovou křižovatku. Výhody – bezproblémový průjezd všemi směry. Nevýhody – obrovské náklady (desítky milionů Kč)

    Dalším problémem je i křižovatka Kníničská x Veslařská [3] při ranní špičce to stojí až ke Svratecké. To je způsobeno hlavně zúženým úsekem na Žabovřeské 3 pruhy do jednoho. Nový semafor situaci nepomohl, spíše naopak. Funguje i o víkendu, kdy je provoz minimální a jenom zdržuje dopravu.

    [1] https://mapy.cz/s/nY00
    [2] https://mapy.cz/s/nY05
    [3] https://mapy.cz/s/nY0d

  3. Marek Z. říká:

    Vše je jen o lidech,respektive-řidičích.V koloně směrem do Bystrce od Veslařské ul. se i ve špičce stojí max do 10 min a to si myslím není nic katastrofálního.Znám bohužel spoustu místních,kteří vědí jak je křižovatka situována a nadrzo jezdí až na semafor a těsně před ním se zařazují do levého průběžného pruhu.Není třeba dělat nic,jen naučit lidi chvilku čekat a nebýt sobec.ps-mimochodem mám zkušeností dost,stával sem Prahu-baranďák 2-3 i více hodin, několikrát do týdne.A vy pane podnikateli Jícho,jezděte šalinooo…

  4. Tomáš říká:

    Ono by taky pomohlo, kdyby se řidiči rozjížděli trochu inteligentně a nenechávali před sebou místo na x aut.

Zanechte komentář

3 + 3 = ?