Sdílet
Multikulti vzbuzuje odpor. Někteří rodiče cizince ve školách nechtějí

Bystrčník 4. 2. 2017 v 15.50 Témata: , , , ,

Rodiče žáků bystrckých základních škol se bouří. U některých z nich vzbudila výraznou nevoli plánovaná přítomnost skupiny cizinců, kteří prý mají ve školách propagovat multikulturalitu. 

„Podle všeho jde o ideovou indoktrinaci dětí školou povinných,“ myslí si Hynek Charous, jehož dcera navštěvuje základní školu na Heyrovského ulici. 

Cizinci jsou do škol zváni na základě programu EDISON neziskové organizace AIESEC. Název programu sugeruje vzdělávání v přírodovědných oborech, ve skutečnosti však s nimi nemá nic společného. Pětičlenná skupina cizinců z Portugalska a Indonésie má s děti seznámit s kulturou ve svých zemích, s místními hodnotami a zvyky včetně náboženství. A to právě rodičům vadí.

„Údajní učitelé mají být mimo jiné muslimského vyznání. Nedělám si iluze, že z jejich strany nedojde k propagaci islámské nenávistné ideologie, byť i jen v podprahové rovině,“ kritizuje plán neziskovky pan Charous.  „Nemohu souhlasit, aby škola touto cestou zprostředkovávala od pochybných neziskových organizací nesmyslné semináře o výhodách a kráse multikulturalismu.“

Podle vyjádření ředitelky základní školy Heyrovského Ludmily Eliášové má být cílem návštěvy výuka anglického jazyka i jisté ozvláštnění vyučování. 

„Tvrzení školy, že se jedná o výuku anglického jazyka, který mají vyučovat osoby, jejichž mateřským jazykem angličtina není, se mi zdá kamuflující a směšné. Je známým faktem, že přesně tímto typem výchovy začínali před pár desítkami let ve Skandinávii a to zejména ve Švédsku. Jak tam multikulturní experiment dopadl, netřeba dále rozepisovat,“ odmítá vysvětlení školy Hynek Charous.

Záležitostí se bude v nejbližších dnech zabývat radnice městské části, na níž se nespokojení rodiče obrátili; informována byla i školská rada. K žádnému konkrétním závěru však zatím jednání nedospěla. 

-vl-

42 komentářů k příspěvku „Multikulti vzbuzuje odpor. Někteří rodiče cizince ve školách nechtějí”

  1. admin říká:

    Na žádost pana Charouse zveřejňuji celý text jeho dotazu na úřad městské části.

    Dobrý den, žádám Vás touto cestou o vysvětlení, z jakého důvodu byla Základní školou Brno-Heyrovského 32 navázána spolupráce s neziskovou organizací AIESES ohledně jejich programu „EDISON“ , zabývající se multikulturním osvětovým programem. Podle všeho jde o ideovou indoktrinaci dětí školou povinných. Tuto skutečnost považuji za naprosto skandální, jelikož se domnívám, že stále máme sekulární školství. Narážím zde na skutečnost, že údajní „učitelé“ mají být mimo jiné muslimského vyznání. Nedělám si iluze, že z jejich strany nedojde k propagaci islámské nenávistné ideologie, byť i jen v podprahové rovině. Apeluji tedy Vašim prostřednictvím na vedení ZŠ Heyrovského, kterou navštěvuje moje dcera, aby se více soustředila na výuku vedoucí ke znalostem naší krásné vlasti a vedení lásky k ní, úctě ke starším lidem a respektu k tělesně hendikepovaným. Nemohu souhlasit, aby škola touto cestou zprostředkovávala od pochybných neziskových organizací nesmyslné „semináře“ o výhodách a kráse nebezpečného multikulturalismu. Tvrzení školy, že se jedná o výuku anglického jazyka, který mají „vyučovat“ osoby, jejichž mateřským jazykem angličtina není, se mi zdá kamuflující a směšné. Je známým faktem, že přesně tímto typem „výchovy“ začínali před pár desítkami let ve Skandinávii a to zejména ve Švédsku. Jak tam multikulturní experiment dopadl, netřeba dále rozepisovat.
    S pozdravem Hynek Charous

  2. pepe říká:

    Projekt funguje už několikátý rok na Laštůvkové .. co vím z chápání svého dítěte, je to pro ně zajímavé. Nejde o žádnou výuku angličtiny, ty děti jsou na stejné jazykové úrovni jako děti naše, tzn. o to víc je šance že se svojí jednoduchou slovní zásobou si porozumí. Povypráví něco o své zemi, o životě v ní.. osobně cítím ohrožení svého dítěte víc tím, že na Laštůvkové stále není udělaná budka s hlídáním vstupu do budovy, než to že se tady v jednom týdnu otočí pár dětí ze zahraničí..

  3. pepe říká:

    oprava.. nějaká budka ve škole je, ale nikdo v ní nehlídá 🙂

  4. Hana Jindrová říká:

    Pokud by pan Charous nechtěl čekat na oficiální vyjádření bystrcké radnice, mohl by kontaktovat přímo vedení základní školy, které by mu zcela jistě rádo vysvětlení k plánované návštěvě zahraničních studentů poskytlo. Za sebe na téhle akci nevidím nic špatného. A i kdyby, několik málo hodin během jediného týdne v roce nemůže na indoktrinaci stačit.

  5. paja říká:

    Jedná se o klasický výměnný program, jakých existují spousty, už mnoho let. Tudíž je jeho cílem – logicky – kulturní výměna. Stejně jako sem jedou studenti např. z Portugalska, Indonésie, Číny a dalších zemí, tak naopak čeští studenti vyjedou do zahraničí. Fajn věc. Děcka si procvičí angličtinu, případně dorozumívání rukama a nohama, uvidí na vlastní oči lidi ze zemí, o kterých se zatím nejspíš tak maximálně učili v zeměpise. Reálně spolu stráví maximálně pár hodin, navíc za přítomnosti svých obvyklých učitelů, takže představa nějaké indoktrinace je mírně řečeno absurdní. Spíš si popovídají o tom, co rádi svačí a že se taky koukají na Simpsonovy a Sponge Boba.

  6. Laďa říká:

    Kristapána to má někdo starosti… Já rozhodně nejsem „vítač“ ani „sluníčko“, naopak. Ale zrovna v Indonésii jsem byl. Jel jsem tam s velkou spoustou očekávání, a tamější realita se od toho co jsem čekal liší snad úplně ve všem. V dobrém i ve zlém. Všem bych doporučoval se na svět zajet podívat na vlastní oči, nedělat si obraz jen z médií. Třeba v té Indonésii mají normální diskotéky jako u nás, můžete tam normálně tancovat s místníma holkama stejně jako u nás, lije se tam pivo stejně jako u nás, heineken je tam stejná břečka jako u nás. Ale taky je tam spousta věcí úplně jinak. Třeba i ve 40-stupňovém vedru tam všichni, ale fakt VŠICHNI, chodí v košili a v dlouhých kalhotách. Já jsem byl asi jediný člověk v celé Jakartě, který tam chodil v triku a kraťasách. A pár lidí mě zastavilo, jestli by se se mnou nemohli vyfotit. A tak dále a tak dále…

    Svým dětem rozhodně chci svět ukázat naživo, nejenom v televizi, a doufám že i do té Indonésie se ještě někdy podívám – tentokrát už i s dětmi. Proto aby věděly, jak si mají vážit toho co mají doma, a taky proto aby věděly že ve světě některé věci můžou fungovat i líp než doma (i když zrovna v případě té Indonésie to bude spíš o tom vážení-si domova). A jestli kousek světa přijede za nimi do školy… jedině dobře.

    Co se týká školy, trápí mě spíš to, jestli se naše děti ve škole náhodou „nepřipravují na minulou válku“. Jestli náhodou není biflování encyklopedických znalostí mrháním jejich potenciálem, v dnešní době, kdy každý má pořád u sebe v telefonu celou Wikipedii. Jestli by pro jejich život nebylo přínosnější, kdyby se od první třídy místo psacího krasopisu učili strojopis všemi deseti. Jestli by místo třeba geometrie nebyla užitečnější finanční gramotnost. A angličtina, angličtina, angličtina…

    Popravdě, tomu přínosu zahraniční návštěvy na výuku angličtiny moc nevěřím, ale když už nic jiného, návštěva (jakákoliv, nejenom z Portugalska a Indonésie) aspoň na pár dnů rozbije běžný stereotyp a nudu, a trochu je to nabudí se do školy aspoň na čas aspoň o trochu víc těšit, protože „se tam něco děje“.

  7. KarelK říká:

    Tak vstřícné a milé lidi jako v albánských horách jsem nepotkal ani v západní Evropě, ani na Ukrajině
    natož v ČR! Ustoupíte z úzké cesty autu, ono zastaví, řidič se vás zeptá kam jdete, jestli nechcete svézt a pak zamává. Kdo jste to zažil u nás? Naučíme se to?

  8. Petr říká:

    Dobry den, já to celé vnímám jako velký problém. Zajímalo by mě, jestli se někdo ptal rodičů jestli s takovou výukou souhlasí. Myslím si, že ne. Jelikož děti nemají možnost si samy rozhodnout jestli o takovou výuku mají zájem, tak je to čistě účelná aplikace hrstky lidí z nějaké další neziskovky kam plují velké finance na úkor potřebných. Víte někdo něco o této neziskovce a kdo jí sponzoruje? Samozřejmě vás to nezajímá že? Kdo ovlivňuje Vaše děti a za jakým účelem. Děti na našich školách by se měly učit matematice, českému jazyku, alespoň jednomu cizimu, přirodovědě, kultúře a lásce k vlasti kde žijí atd.. Tím chci říct, že poznávat cizí kultúry by měly v dospělosti a mít možnost si udělat vlastní názor a obrazek. Rozhodně ne na základní škole.

  9. Charous říká:

    To, že fungování a programy neziskové organizace AIESEC finančně podporuje George Szorosz a Open Society Fond (níže odkaz), je vševypovídající. Celá akce „Program EDISON“ je zabalená v dárkovém balení s nádhernou mašlí, aby to bylo pro rodiče dobře stravitelné. Pro ty, kdo vědí, co je G.Szorosz zač a za čím vším stojí, není potřeba více psát. Fanouškům celého projektu bych pouze vzkázal: Netušíte, čemu tleskáte…

    http://powerbase.info/index.php/Association_Internationale_des_Étudiants_en_Sciences_Économiques_et_Commerciales

  10. Marek Stloukal říká:

    Dobrý den,
    Naprosto souhlasím s Petrem. Děti jsou velmi lehce manipulovatelné a pokud cílem této akce má být zdokonalení se v cizým jazyku (zřejmě v angličtině), pak nechápu z jakého důvodu to jsou i děti z muslimských zemí. Evidentně jde této neziskovce o úplně něco jiného. Dítě si má spojit příjemně strávených pár hodin s dětmi z různých kultur ( rozuměj muslimských ) s naprosto nemocnou a nebezpečnou multikulti doktrínou. Samozřejmě že teď to bude pro ně velmi zajímavé a příjemné. Jenže už těm dětem nikdo neukáže kde jsou konce například ve Skandinávii, Anglii, Belgii, Rakousku, Německu, Itálii atd. Už jim nikdo neřekne proč už se nepojedou potápět do Egypta a proč se dnes bojíme jet na Vánoce do Vídně nebo Mnichova.

  11. Chabrus říká:

    Petře naše děti ovlivňují od MŚ až do maturity hysterky a flegmatici (tím myslím učitelky a učitele). Myslíte, že je prakticky možné, aby během jednoho týdne (respektive během pár hodin, které s nimi jedno dítě stráví) někoho zásadně ovlivnit? Možná z jazykového hlediska, protože mnozí zjistí, že se s cizincem nedomluví a začnou víc pracovat na angličtině 🙂

    Ptal se vás jako rodiče někdy někdo jestli souhlasíte s návštěvou hvězdárny, ZOO nebo přednáškou o drogách či sexu? Ne. Bere se to jako součást vzdělání, informace. V jednom z předmětů OSZ nebo ZSV či co se děti učí o náboženstvích. Různých. Včetně islámu.

    Před pěti lety byste si takového projektu EDISON vůbec nevšimli. Jen, že by vám dítě sdělilo, že u nich byl na návštěvě zahraniční student. Věnovali byste tomu možná pět minut rozhovoru jak to probíhalo. Nebylo by co řešit.
    To jen ve světle momentální hysterie proti islámu pan Charous slyší trávu růst.

  12. Chabrus říká:

    Marku, myslím, že to děti vidí v televizi a taky jim to sdělí rodiče.

  13. Chabrus říká:

    To byste pánové mohli říct, že by děcko zmultikulturnila i návštěva takové země. Takže se tedy nepojedete potápět do Egypta, projet na velbloudu do Maroka?
    Já a můj muž jsme byli s našimi malými dětmi v Nepálu a Indii. Žádné nežádoucí účinky to na ně rozhodně nemělo. Naopak. A nemyslete si, že jsem sluníčkář, uprchlíky z muslimských zemí tady taky nechci.

  14. Marek Stloukal říká:

    To máte samozřejmě pane “ Chabrus “ naprostou pravdu, že před léty bychom si toho ani nevšimli. Ono totiž před léty bylo vše trochu jinak, jestli jste si nevšiml. Nikdo nevystřílel samopalem několik klubů v Evropě, nikdo nerozjezdil desítky lidí v evropských městech na kaši kamionem, nikdo po stovkách neznásilňoval ženy a děvčata v Německu, Švédsku, Rakousku a nemašírovalo do Evropy několikamilionové stádo středověkých neandrtálců, u kterých je naprosto normální souložit s dětmi. A to všechno za potlesku Evropských elit, které jsou financovány stejným “ filantropem „(Georgem Sorosem), který financuje i tu „vzdělávací“ akci, která se má konat v této škole.

  15. Marek Stloukal říká:

    Zase máte pravdu pane(í) Chabrus, jenže na té dovolené si vše ohlídáte a vašemu dítěti vysvětlíte. Jak víte jaké odpovědi vaše děti dostanou ve škole, která je ovládaná a hlavně dozorována MŠMT, které je pod vlivem paní Valachové, která je jednou z nejhorlivějších vítaček placených právě Sorošem ?

  16. Chabrus říká:

    Ano, pane Stloukale, přesně tak. Více by nás mělo zajímat co říkají dětem každý den ve škole, než co jim řekne pár zahraničních studentů. Takže nechápu proč ta hysterie pana Charouse.

  17. Viktor Lošťák říká:

    Multikulturalismus je lživá ideologie. Systematicky zamlčuje problémy, které soužití různých kultur přináší, mluví jen o (často vymyšlených) výhodách. Multikulturalisté jsou schopni celé hodiny vágně mluvit o „obohacování“, aniž by třeba jen jednou řekli konkrétně, v čem to obohacování má spočívat. Zároveň se ani náznakem nezmíní o kriminalitě, nezaměstnanosti, ghettech, náboženských konfliktech, střetech hodnotových systémů,i sociálních problémech, terorismu či historické zkušenosti.

    Naprosto chápu, že dětem na prvním stupni základních škol nelze předestřít obraz světa v jeho úplnosti. Musíme se smířit s tím, že to, co je škola učí, jsou do větší či menší míry pohádky, optimistické a s útěšlivým vyústěním. Jiná věc ale je, když podobně škola „informuje“ žáky devátých tříd. Tady už opravdu chápu rodiče, kteří ty nerealisticky pozitivní řeči považují za indoktrinaci. Řešení je docela prosté – ať škola také představí pohledy z jiné strany, ať pozve třeba experty na radikální islám či terorismus. Dětem se dostane úplného (či alespoň úplnějšího) obrazu a všichni budou spokojení.

  18. Hana Jindrová říká:

    Pokud by zahraniční studenti přijeli za účelem šíření své víry, naprosto souhlasím, že jim návštěva nesmí být umožněna. Pokud vím, o nic takového ale jít nemá. Je možné, že škola udělala chybu v komunikaci s rodiči, svou chybu ale jistě hned napraví, například tím, že všem rodičům poskytne zevrubné informace o programu návštěvy a dětem těch rodičů, kteří se setkáním s cizinci nesouhlasí, zajistí běžnou výuku. Rodiče se mohou se svými pochybnostmi týkajícími se výuky obracet na školu hned, nedorozuměním se dá předejít a spory k oboustranné spokojenosti vyřešit. Nepatřím k těm, kteří by byli vždy a za každých okolností škole nakloněni, ale obavy z návštěvy zahraničních studentů považuji za nedorozumění.

  19. Charous říká:

    Paní Jindrová, opravdu doporučuji zjistit si, co je „mecenáš“ George Szorosz (OPEN SOCIETY INSTITUTION), který za projektem stojí, zač. Chápu, že ve vás tato akce žádné podezření nevyvolává, ale v tom tkví nebezpečná sofistikovanost postupu podobných aktivit. Tímto to totiž začíná (viz. například již zmíněné Švédsko). Cílem je občany toho kterého státu připravit na to, že mísení kultur i ras je v dané lokalitě naprosto normální jev a je to v pořádku. Následky jsou pak takové, že v dospělosti se stává občan naprosto rezistentní, co se nějakého pudu sebezáchovy týká a nástup zhoubného multikulturalismu je naprosto zřejmý v četných zemích Západní Evropy. Výsledkem je vznik NO-GO zón a četné etnické střety. O teroristických akcích a vytěsňování původních obyvatel snad ani mluvit nemusím. Je to logika salámové metody.
    Dělají to opravdu navýsost chytře. Kdyby tato nezisková organizace přišla rovnou s transparentním programem, který má v úmyslu propagaci konkrétního náboženství, těžko to u někoho z rodičů tak hladce projde. Nehledě na to, že tento způsob „výuky“ škole rozhodně nepřísluší. Tato skupina byla dokonce i v mateřské školce, kde má můj známý syna. Jak už jsem se zmínil v oficiálním stanovisku: „láska k vlasti a vůbec podpora vlastenectví (což je panákům v Bruselu opravdu trnem v oku, proto podporují akce tohoto typu), vedení úctě ke seniorům, pomoc a respekt tělesně postiženým. V tomto já nejvíce spatřuji ty pravé hodnoty. Měla by si to uvědomit škola. Je to skutečně špatně a je mi smutno z toho, že to málo lidí vnímá.
    JINAK PŘEJI VŠE DOBRÉ. CH

  20. Charous říká:

    …ještě bych uvedl…. nejsem proti odlišným kulturám. Naopak. Jsou ale pro mě o to cennější a zajímavější, když existují tam, kde je jejich přirozené prostředí. Není třeba z toho dělat nevýraznou šedou hmotu po celém světě. To ovšem nic nemění na faktu, že tu kulturu islámskou (zejména její radikální odnože (Wahabbismus a Salafismus) považuji za rakovinu.

  21. Jindřich Kulhavý říká:

       V nynější výbušné době spojené s migrační vlnou zaplavující Evropu je velmi necitlivé zvát do našich škol cizince s tím, že mají zlepšit jazykové znalosti žáků. Pokud by šlo skutečně o výuku jazyků, logickým by bylo zapojení do přednášení rodilé mluvčí, tedy Brity, Američany, Australany. Tomu tak není, přichází lidé především z Asie a Afriky. Zpočátku jde o relativně nesourodé mise, v nichž jsou přesto již z poloviny muslimové. Nejde tedy o výuku světových jazyků, tito lidé mají přinášet informace o svých kulturách.
    Ani to by nebylo příliš nezajímavé, kdyby nešlo o jistý systém postupného vedení žáků k myšlence globalizace a islamizace.  Nejdříve jsou totiž skupiny pestré, časem však dojde k změně jejich skladby a nakonec se muslimové stanou součástí učitelských sborů. Odsud už je jen krok k povinné náboženské toleranci. Nejdříve mezi pedagogy, později mezi žáky. Tolerance se změní v diktát a bohužel pozdě v něco, co se bude považovat za normální. Tlak na poměrně mladé a tvárné lidi se zvyšuje úměrně s tím, jak se zvyšuje represe ze strany Evropské komise a následně některých státních úřadů.
      Další nepřípustným aspektem je organizování takovýchto akcí ve spolupráci s neziskovým sektorem. Nacházíme se v době polemiky o oprávněnosti jeho existence. Nejde pouze o to, že neziskovky jsou jedním z kanálů umožňujících vyvádění peněz ze státního rozpočtu do společností spolufinancovaných zahraničními zájmovými skupinami i jednotlivci, příkladem je George Soros. Jestliže dříve měly tyto organizace jako náplň své činnosti především charitu a pomoc lidem v nouzi, nyní se staly politickou silou se silným vlivem a řadí se ke skutečným lobbistickým skupinám. Myslí li si někdo, že by americký miliardář investoval do něčeho bez záměru vydělat, mýlí se. S jeho jménem je spojováno označení filantrop, ve skutečnosti jde o finančního spekulanta a egoistu toužícího po světovládě. Jím ovládané neziskové společnosti po celém světě generují nejen zisk, ale disponují obrovským politickým kapitálem. Naše děti, respektive jejich výchova ve jménu globalizace a islamizace, mají být součástí jím tvořeného světa bez hranic, národů, zvyků a historie.
      Výuka na našich školách by se měla zabývat skutečným vzděláním. Tedy matematikou, fyzikou, chemií, historií, světovými jazyky, ale také by měla vést žáky k úctě k rodině, pokoře před stářím, lásce k vlasti a domovu, k znalostem o vlastní minulosti a k naději v budoucnost. Právě v těchto směrech však naše školství pokulhává, místo toho se vymýšlí nesmyslné nadstavbové přidané hodnoty. Žijeme v 21.století, poznávat jiné kraje se stalo díky vyspělé dopravě běžné, již od malička jezdí děti s rodiči do zahraničí. Dokud neproběhlo administrativou Baracka Obamy uměle vyvolané Arabské jaro a díky stejným organizátorům nevznikl Islámský stát, navštěvovali i naši občané muslimské země relativně často a s pocitem bezpečí. Tím zároveň přispívali k rozšiřování obzorů svých potomků a probouzeli v nich tak zájem o jiné kultury. Snaha nynějších pořadatelů podobné výuky je umělou intervencí do běžného studia s úkolem synteticky a systematicky vymývat mozky našich dětí a postupně je naučit vnímat islamizaci a globalizaci jako neměnný a jediný správný směr.
      Jsme na rozhraní dob. Podaří li se zvrátit tento vývoj a vést lidi k úctě ke skutečným hodnotám, národům neukrást jejich identitu, vrátíme li státům jejich hranice a suverenitu, půjde o významné vítězství. Bohužel lidé přející si globalizaci si uvědomují svou momentální sílu a dlouho budovanou převahu, navíc tuší, že je díky šířící se nespokojenosti v utlačované a historicky Evropě přináležící společnosti tlačí čas. Vyslanci islámské víry nemají na našich školách co dělat. Nechávali jsme bez reakce podobné vyučování (to i včetně genderového inženýrství) u nynějších vysokoškoláků a ztratili tím část generace ochotné bojovat za svou zemi, rodinu i tradici. Nedovolme to tedy aspoň u těch, kteří ještě věří tátovi a mámě.
      Tento článek je reakcí na dění v ZŠ v Bystrci, což je Městská brněnská část. Zdejší plánovaná mise zahraničních přednášejících zvedla určitou část rodičů ze židlí, zároveň se rozhořel spor mezi nimi o tom, co je ještě přípustné. Jisté však je, že nebude li poznávání cizích kultur dobrovolné, jde o diktát a aroganci moci. Takže nejde o výuku, ale o prachsprostou politiku.

  22. Vondras říká:

    Jen pro upřesnění pro ty, co tvrdí, že jde o „děti“ z jiných zemí….. Nejsou to žádné „děti“

    http://aeronet.cz/news/rodice-pozor-tohle-delaji-neziskovky-vasim-detem-ve-skolkach-a-skolach-za-vasimi-zady-kdyz-jste-v-praci-a-dokonce-s-podporou-msmt-netusite-s-kym-budou-od-zari-chodit-vase-deti-do-skolky/

  23. paja říká:

    Pokud svoje děti vedete k nějakým hodnotám, kritickému uvažování a mluvíte s nimi o věcech, které jsou důležité, pak se asi není třeba bát toho, že by kvůli jednorázovému setkání s nějakým cizincem najednou přišly ze školy s vymytým mozkem. České školství má spoustu problémů, za které by stálo za to bojovat, ale tohle je spíš paranoidní výkřik a vzbuzování paniky. Mně by zase připadalo fajn, kdyby školy neplodily finančně negramotné budoucí dlužníky s odporem k základní matematice, lidi, co se ohánějí vlastenectvím, ale nejsou schopni napsat jedinou větu správně česky, a armádu obézních, co mají traumata z tělocviku, netuší, co je zdravé jídlo, a jednou přivedou veřejné zdravotnictví na buben.
    V ČR žije spousta cizinců, spousta dětí taky jezdí na projekty jako je Erasmus nebo Work and travel, dost cizinců šéfuje firmám, hlavně ve větších městech, jsou to tudíž i potenciální zaměstnavatelé vašich dětí. Je fajn to brát v potaz. I kdyby si z projektu Edison děti odnesly jen to, že lidé jsou různí a že je dobré umět se dorozumět, je to podle mě super.
    Zrovna Open society fund vyplácí už někdy od devadesátých let mj. i českým studentům stipendia na americké i jiné univerzity, což není žádná levná legrace. Bojuje proti násilí na ženách. Podporuje vzdělávání znevýhodněných dětí i v rámci ČR. Nic zavrženíhodného ve výše uvedených bodech nevidím. Její zakladatel má pro někoho možná kontroverzní, ale jinak dost stabilní a otevřeně vyřčené názory, tudíž zjevně nic, co by se snažil někomu někde pokoutně podstrkovat. AIESEC existuje od roku 1948, takže že by si to někdo vycucal letos z prstu jenom proto, aby mohl tahat do Evropy vymývače mozků, taky nevypadá moc pravděpodobně.

  24. paja říká:

    p. Vondras, Aeronet zas pro změnu nepatří mezi zdroje moc relevantních informací…

    http://www.mvcr.cz/clanek/ctvrtletni-zprava-mv-o-extremismu-836738.aspx

  25. Vondras říká:

    p. paja… relevantní hlavně není, když něco jako „Evropské hodnoty“ a jejich představitel gaypornoherec Jakub Janda rozhoduje o tom, který web a které informace jsou důvěryhodné a které ne. Takže asi tak… Za nedůvěryhodné rozhodně považuji hlavně zpravodajství ČT, CNN, CNBC, BBC….toto jsou hlavní fabulátoři.
    Já sám vím o pár případech z okruhu mých známých, kdy akce neziskovek podobného typu obráží školy a motají hlavy dětem „kulturou“ z muslimských zemí. Většinou šlo o 4. až 6. stupeň ZŠ.

  26. Charous říká:

    Jindra Kulhavý…: Brilantně napsáno. Naprosto souhlasím, že to je přesně, oč tu běží. Bohužel je spousta lidí, kteří to buď nevidí, nebo vědět nechtějí….

  27. Spolik říká:

    Hate Free končí. http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/hatefree-ve-slepe-ulicce-dienstbierova-vlajkova-lod-konci_416552.html

  28. Charous říká:

    Spolik…jj, četl jsem, že HATE FREE končí a je to jen dobře. Spíše nenávist uměle (a možná i záměrně) vyvolávali, než ji tlumili (nenávistní byli většinou sami aktivisté) a troufám si tvrdit, že některé jejich „akce“ byly dokonce i provokací.

  29. Martin říká:

    Naše děti jsou to nejcennější, co máme a nemůže se tedy nikdo divit, že si je chceme a také vždy budeme chránit! Proto souhlasím s názorem pana Charouse. Každé dítě je samozřejmě jiné, ale jen pro zajímavost uvádím konkrétní případ mého kamaráda, jehož dítě navštěvuje základní školu v Brně-Líšni.Tuto školu navštívil údajný student z Dánska, ze kterého se však „vyklubal“ Jordánec. Tento si na tabuli suverénně rozvěsil Jordánskou vlajku, svoje spolužáky, tedy naše české děti, po jednom navlékl do muslimského hábitu a s každým se jednotlivě fotil! Škola následně tyto fotky žáků bez souhlasu rodičů publikovala na Facebooku. Tyto fotografie sice škola musela po stížnostech stáhnout, ale nepravdy o islámu, které toto dítě s jinou výchovou a hlavně z jiné kultury prezentovalo našim dětem, už jim z hlavy nikdo nevymaže… A někdy to inklinování k islamismu opravdu začíná taktovými „maličkostmi“. Proto také k této pro nás Evropany jiné víře, ale i k bojovníkům Islámského státu verbují lidi již od dětských let, dokud ještě nemají tolik rozumu a nejsou tolik schopní se bránit.

  30. Libor K. říká:

    Předně plně souhlasím s názorem Jindřicha Kulhavého, lze jen velmi málo dodat.
    Starší si jistě vzpomenou na podobné agitační akce z před roku 89, kde ulice byly tapetovány hesly… začína se krystalizovat podobná konstrukce, jen s tím rozdílem, že dnešní techniky a možnosti jsou trošku modernější … vzpomínám jak mne na učilišti lákali na závody modelů autíček do svazarmu.. a zpočátku šlo jen o hru a zábavu, prostě modeláři … ale pracovalo se na dětech …tenkrát naštěstí pro mne přišly dvě věci, tvrdý postoj mých rodičů, kteří prohlásili že s takou skupinou tedy nebudu stýkat! (a to mi bylo 16let) a přišel rok 89.
    Jen bych chtěl položit otázku, jak jsou vlastně dnes děti vedeny k vlastenectví? Jaký mají vztah k vlasti, co pro to dělá škola? Jak se děti identifikují se svou vlastí a kulturou? Nebude tady za pár let vrstva vykořeněných lidí, se zmatkem v hlavě ohledně vlastní identity, budou vědět co znamenají pojmy a hodnoty jako rodina, vlast, národ, česká kultura… ? Kdy si děti tuto identitu získají, kdy ses ní ztotožní? Když od mala jsou zahlceni „různorodostí“, to si vyberou jako samy od sebe? Budou si takto vybírat a volit i morální a etické hodnoty? Budou eklekticky vyzobávat z celého světa co se jim zalíbí? Zde mám na mysli opravdu malé děti 2-10let. Opravdu se domníváme, že v tomto věku mají děti nadhled, rozhled a schopnosti nestranně posoudit různé aspekty odlišných kultur? Nebo přijde se zábavou, dá jim cukrkandl a pochválí je? Sktečně to takto má být?
    Kdo je u podobných programech arbitr, kdo má tolik morálního kreditu, znalostí, eticko-psychologických znalostí a schopností, že rozhodne a provede objektivní posouzení podobného programu, ve smyslu naše děti to rozvíjí a nikoliv jim to implementuje tendenční snahy jedné skupiny lidí?

  31. Tomáš říká:

    Toto vymývání mozků dětem je velice nebezpečné a stojí za tím stejní „lidé“ jako za organizovanou invazí muslimů do Evropy. Děti mají získat falešný pocit bezpečí mezi muslimy – „přece oni si s námi hrají, tak takoví milí budou všichni“, dále si mají zvyknout na multikulti prostředí i v běžném životě. Já být rodič, tak okamžitě požaduju vyhazov dotyčné učitelky/ředitelky…a jestli tu pán přede mnou píše, že v Brně-Líšni muslim se fotil s dětmi v jordánské vlajce a škola to pak dokonce dala na facebook – to je snad na trestní oznámení, minimálně zodpovědná osoba měla být dávno na dlažbě

  32. Viktor Lošťák říká:

    Do základní školy v Brně-Líšni přijel mluvit o zvycích ve své zemi Rushdi z Dánska. Další fotografie na http://kopecinska.rajce.idnes.cz/Rushdi_z_Danska/.


  33. Jakub Mojžíš říká:

    Já se musím přidat k názoru Hynka Charouse, nesouhlasím s touto formou předávání si vzájemných kulturních zkušeností. Osobně za tím nevidím žádný přínos pro „děti“, kromě spestření výuky, která se dá okořenit i návštěvou ZOO, z čehož budou děti jistě minimálně stejně nadšené jako ze snědého obyvatele této planety a jeho jazykových dovedností. O tom, kdo stojí za touto neziskovkou ani nemluvě. Souhlasím s referendem rodičů, ať vyjádří svůj názor se způsobem výuky svých dětí, o které by tu zejména mělo jít. Nemyslím si, že je vhodné aby za ně rozhodovala škola.

  34. Ilja říká:

    Co se týče výuky cizích jazyků, je dobře, že děti mají šanci se setkat s „nerodilým“ mluvčím. Už nějakou dobu je možné projít kurzem cizího jazyka s konkrétním přízvukem, např. angličtiny s francouzským přízvukem. Je to samozřejmě proto, že různé jazyky existují v různých podobách, konkrétně angličtina jich má tisíc a jednu. „Pravou“, „rodilou“ angličtinu můžete potkat kde? V Anglii, v jiné podobě v USA, v ještě jiné podobě v Austrálii… Slyšeli jste někdy mluvit Chorvata anglicky bez přízvuku? Takže je správně, že si děti mohou poslechnout i jinou angličtinu, než tu školní, a že si mohou i vyzkoušet, jestli se s takovým člověkem dorozumí.

    A to, že se děti mohou setkat s cizincem a něco zjistit o jeho zvycích a kultuře, je přece skvělá příležitost právě pro rodiče, protože ti pak mají šanci si pak se svým dítětem popovídat a vysvětlit mu svůj názor na věc. A pokud se někdo bojí vymytí mozku svého dítěte, tak to spíš ukazuje na vlastní neschopnost svému dítěti ten mozek něčím smysluplným naplnit…

    A mimochodem si myslím, že naše školství má řadu jiných a opravdových problémů. Víte například o tom, že na ZŠ Heyrovského jsou učitelé, kteří snižují známku z písemky za chování nebo za nečitelný podpis? Co vám, jako rodičům, taková známka řekne o znalosti vašeho dítěte z toho konkrétního předmětu?

  35. Tomas říká:

    Jindrich Kulhavy – blilantni blabol! Jaka polemika o opravnenosti neziskoveho sektoru? Na to jste prisel kde?
    Povinna nabozenska tolerance? To je jako co? Vychazi mi z toho ze ted mame nepovinnou nabozenskou toleranci nebo nedej boze povinnou nabozenskou intoleranci. Az nas ty radobyelity budou nutit tolerovat, to bude peklo na zemi. Nemuzou nnas nutit tolerovat, my chceme netolerovat!!!!!!
    Jsme na rozhrani dob? LOOOL, vy se rad poslouchate, ze? :DDDD Pokud deti veri tatovi a mame, tak snad prece nebudou verit nejakemu cizakovi, ne?

  36. KarelK říká:

    Nechcete se tam odstěhovat ?

    http://zpravy.idnes.cz/madarsko-vesnice-zakazuje-muslimske-odevy-a-propagandu-homosexualu-1im-/zahranicni.aspx?c=A170207_070228_zahranicni_fka

  37. ZoRo říká:

    KarelK: To je skoro jak u nás v Bystrci!

  38. Jindřich Kulhavý říká:

    Soudruh Tomáš…
    možná je můj text blábol pro ty, kteří nežijí v realitě. Důkaz o polemice s tím, je li neziskový sektor potřebný, je úvaha jinak sluníčkářského ministra o zrušení HateFree. Přelomem dob jsou myšleny doba před migrací, nyní a naděje ve vyřešení takové, které nepřinese pro naše děti v budoucnosti riziko občanských a světových válek. Povinná náboženská tolerance je to, co se děje při návštěvách škol muslimy v době běžného vyučování, také obsazovaní Teplicka muslimy, nakonec i porušování školních řádů nošením nevhodných náboženských symbolů v rozporu s naší kulturou a historií, následovné projednávání u soudu žaloby podporované Šabatovouu sedící v Brně v úřadu ombudsmanky. A když píšu, neslyším se, ale často za bláboly považuji to, co slyším v ČT, když čtu výplody Jakuba Jandy a Rozumka z Evropských hodnot a skutečně špatně je mi z hlášek Schwarzenberga, M.Stropnického a Dienstbiera. Jinak jsem tolerantní a na Vaše označení blábolu reagujis úsměvem.

  39. Charous říká:

    Jindřichu, „soudruh Tomáš“, jak správně uvádíte, má evidentně problém sám se sebou a jeho nevyzrálý koment ani nestojí za reakci, Váš článek je pro něj evidentně nad jeho rozlišovací schopnosti. Až lidé jeho typu opravdu procitnou (jestli vůbec), budou pištět nejvíc. To už ale bude pozdě -viz. již zmíněné Švédsko.

  40. Siola říká:

    Nejhorší na tom je to, že děti toto nebezpečí nevnímají. Ukázal jsem fotku své dceři a řekl jí, ať si ten šátek nenechá na hlavu vázat a okamžitě mi to nahlásí. Ptala se mě proč? Nevnímá to. A tak jsem jí vysvětlil, že si to nepřeji, a také proč si to nepřeji. A pokud k tomu opravdu ve škole dojde, mají se na co těšit.

  41. Zvonko Ljubas říká:

    O co tady vůbec jde? O strach z dotyku kultur? Strach, že by vaše ratolesti mohly být indoktrinovani radikálni ideologií v týdenním družení se s muslimy?

    Co vy musíte mít za vztah ke svým dětem, když si myslíte, že vaši 15ti letou výchovu a zprostředkování západních hodnot a tradic naší společnosti může být ohrožena během pouhých 7 dnů styku s lidmi o kterých slyší a které vidí pouze v „ach tak“ objektivních zprávách našich main stream médií.

    Co vy musíte být za rodiče, když takové téma nejste schopni se svými dětmi prodiskutovat, vysvětlit jim, co si o tom myslíte, ale i vyshechnout jejich názory a argumenty a chránit je před případným (spíš fiktivním) nebezpečím.

    Jako červená nit se některými příspěvky tady prolíná „Ja nejsem rasista, ale člověk by měl být bílý“. Teda méně, nebo více jasná nenávist vůči muslimům, Arabům, Afričanům a těm, kteří nepatří k „našemu“ kulturnímu kruhu civilizací, rasizmus, národnostní a věrská nenávist.

    Taková učení našich dětí a hysterie kolem islamizace české republiky uprchlíky (jen pár tisíc na 10 milionu obyvatel!!!), považuji za mnohem nebeznečnější jed pro mladou duši, než poznávání lidí, dětí z jiného konce světa.

    Padly tady i nějaké „argumenty“ a argumenty ke kterým přispějí svým názorem:
    – Sekulární školství – to by ale naše děti již od školky nesměli učit křesťanské náboženské písničky. 🙂
    – Neziskovky – považuji většinu principiálně za nebezpečné, nikoliv nesobecké a s vlastními zájmy a cíly, které většinou nesdílím, ba naopak se kterými hluboce nesouhlasím. Týká se to především snahy získat vliv nad politickým vývojem ve společnostech vrcholících v různých „barevných“ revolucích, třeba na Srbsku, Gruzii či Ukrajině. Netýká se to ovšem VŠECH neziskových organizací a všech jejich projektů.
    – Povinná tolerance náboženství – ta povinnost je daná ústavou a zákony ČR a západními hodnotami.
    – Uprchlíci – v ČR jich je mnohem méně, než Čechů ve státech odkud přichází.
    – Z podstatné části jsou to čeští vojáci a žoldáci.
    – Nezavírejme oči před faktem, že to byly armády západních států (vč. českého), kteří milionům lidí zabili rodiny, zničili domovy a odebrali veškerý základ existence válkami v rozporu s mezinárodním právem.
    – Globalizace – vymysleli to naši (západní) politikové a manažeři, aby měli větší trh pro vlastní zboží a služby a více pracovních míst ve svém volebním okruhu. Nese to s sebou ale i volný pohyb osob (nikoliv pouze v jednom směru) a výměnu kultur. A s tím zřejmě nepočítali.
    – Cizý jazyk – proč se tím automaticky myslí angličtina, nevím. Ale rozhodně si nemyslím že by to měl být primární důvod takových střetnutí.
    – Cestování do zahraničí – tu možnost má každý, ne každý ale má i prostředky, na to aby „díky vyspělé dopravě“ jezdil s dětmi do zahraničí“
    – Výuka na našich školách – ano výuka, výchova je pořád na rodičích a v jejich odpovědnosti je zprostředkování (nejen) zapadních hodnot jako jsou „úcta k rodině, pokora před stářím“, tolerance a láska k bližnímu svému…

    Této debatě by přispělo zmírnění emocí a méně argumentů ad persona. 🙂

    Pokračování příště… 😉

  42. Jan Hofírek říká:

    Ono to začalo již před 2 roky v Trutnově: http://kniznirecenzeetc.blogspot.cz/2016/09/skola-hrou-aneb-dnes-si-zahrajeme-na.html

Zanechte komentář

3 + 3 = ?