Sdílet
Luboš Raus: Ještě ke Kauflandu pod Maxem

Bystrčník 10. 12. 2017 v 15.28 Témata: , , , , ,

Když jsem uveřejnil svůj pžedchozí článek o zamýšlené výstavbě Kauflandu pod Maxem na pozemku patřícím firmě IMPERA ŽSD, a.s., použil jsem ilustrační fotomontáž z dřívějších svých článků, načež jsem byl oprávněně upozorněn panem Tomášem Rešlem z firmy FI Development CZ s.r.o., že použitý obrázek je velmi zavádějící (a také velmi ošklivý). Již z roku 2015 existuje vizualizace zpracovaná zmíněnou firmou, což jsem si ve chvíli psaní svého článku neuvědomil a tudíž byl – po právu – podezírán ze zlého úmyslu. Slíbil jsem nápravu, což tímto činím a uveřejňuji s omluvou čtenářům i panu Rešlovi a s jeho souhlasem nyní již relevantní a nikoli jen fiktivní vizualizaci.

Výhrady se rovněž týkaly mého údaje o průjezdu 15 000 vozidel za den ulicí Páteřní. Tento údaj jsem převzal ze zápisu z jednání bystrcké Komise životního prostředí ze dne 20. 11. 2017 odkud cituji “zkapacitnění komunikace Páteřní musí být dimenzováno alespoň na průjezd 15 tis. vozidel/den s hodinovou špičkou 13%.“ Byl jsem upozorněn na to, že se zde jedná o údaj dimenzační, s rezervou, nikoli tedy skutečně očekávaný.

V tomto bodě mohu uvést jako nejrelevantnější údaj, který mám k dispozici, průjezd vozidel, který jsem změřil u Kauflandu v Brně-Bohunicích v hodnotě 750 vozidel za hodinu v obou směrech, a to nikoli v špičce, ale za normálního středního provozu. Pro představu uvádím, že se v přepočtu jedná o průjezd vozidla každých cca 5 sekund v obou směrech. Tyto hodnoty představují nárůst osobní dopravy v důsledku zákazníků Kauflandu nad současnou hodnotu cca 150 vozidel/hodinu ulicí Páteřní v obou směrech.

Prosím tedy, abychom dále diskuzi vedli nad těmito novými, aktuálními údaji. Objeví-li se k dané problematice další, nové skutečnosti, rád je na tomto místě uveřejním.

Luboš Raus, bystrcký zastupitel

 

Související

Kaufland pod MAXem je opět ve hře

8 komentářů k příspěvku „Luboš Raus: Ještě ke Kauflandu pod Maxem”

  1. onovy říká:

    Výhrady se rovněž týkaly mého údaje o průjezdu 15 000 vozidel za hodinu.

    Zde prepokladam ze jste chtel napsat 15 000 vozidel za __den__. Bylo by to totiz priumerne vic jak 4 auta za sekundu.

  2. Michal říká:

    No to si dělají srandu s těma parkovacíma místama 🙂 už teď v pátek není kde zaparkovat a to lidi jdou pouze na poštu 🙂

  3. admin říká:

    onovy: Díky, byl to šotek, takovou intenzitu nemá žádná komunikace v ČR 😉

  4. Ferda Mravenec říká:

    Další nevzhledná krabice, která „nasaje lidi, vyluxuje jim peněženky a zase je vyplivne,“ jak už jednou tady někdo napsal.

  5. Anna Stejskalová říká:

    A parkovištěm pro Kaufland myslí to, co je pod MAXem? Aspoň na vizualizaci jiné parkoviště nevidím! No, to bude zábava, už teď tam bývá husto!

  6. Tomáš Ruprecht říká:

    Onovy: Takovou extrémní kadenci – 15 000 aut za hodinu by chtěl určitě mít Elon Musk ve své GIGA factory, myslím, že jeho současná kadence je tak 15 000 elektroaut vyrobených za kvartál 🙂

  7. entes říká:

    Co se mnozstvi aut tyka, tak tam bude zalezet na kapacite toho kruhoveho objezdu aby nevznikaly kolony. Predpokladam ze jsou na to nejake tabulky. Kazdopadne kdyz dokaze fungovat objezd napriklad pred Troubskem tak bych se nedivil kdyby dostacoval.

  8. Tomáš Ruprecht říká:

    No, jestli tam ten Kaufland postaví, tak je Brno největší pokrytec pod Sluncem a zastupitelé jsou howada. Protože svýho času (cca 3-4 roky nazpět) se tady hlasovalo o mnohamiliardové investici jedné americké společnosti a to zastupitelé smetli ze stolu, protože by nám tu prej jezdilo moc kamionků a to by chudáci obyvatelé Brníčka nepřekousli, no rýmenka no… A nejednou nám tu chtějí stěvět Kaufland, de sice nebude jezdit x stovek kamionů denně, ale tisíce osobáků… to je v pořádku žejo… neskutečný…

Zanechte komentář

3 + 3 = ?