Sdílet
Kohoutovická inline dráha v širších souvislostech

Bystrčník 11. 7. 2014 v 08.55 Témata: , , , , , ,

Tento článek je doplněním článku předchozího Skutečnost o Inline dráze v Kohoutovicích. V optice nových a konkrétnějších informací bych rád objasnil časté dotazy a nejasnosti, které se v souvislosti s Kohoutovickou inline dráhou objevují.

Kde se vzala myšlenka inline dráhy?

Původní záměr vybudovat inline dráhu je úzce spojen s myšlenkou rozšíření služeb pro cyklisty, inlinisty, sportovce a děti. Základem této myšlenky bylo vytvořit celkovou koncepci „cyklo-inline dopravy“, která by byla napojena na stezky u Anthroposu a z druhé strany, ke stezce od obory k přehradě.

Je jasné, že kopce v Kohoutovicích jsou velmi příkré a není tedy z technické podstaty věci téměř možné všechny tyto úseky koncipovat jako inline dráhu. Současně je však možné se dohodnout s dalšími vlastníky (ve většině případů s Lesy Města Brna, a.s.), na vylepšení povrchu a jeho údržbě. Tím by bylo možné dosáhnout koncepčního řešení cyklo (inline) dopravy v okolí Kohoutovic.

Možnost rozšířit tuto „službu“ občanům o inline ovál, který by byl současně polyfunkčním sportovištěm, se jevilo a jeví jako logické a pro Kohoutovice přínosné. Především se jedná o součást veřejného prostoru, který je teď bez větší péče ÚMČ a neodpovídá bezpečnostním požadavkům hřiště. Není zde ani vybavení, které by rozšířilo jeho možnosti a už vůbec zde není možné bruslit na inline bruslích.

Pro koho se hřiště staví?

Logická otázka je, za jakých podmínek bude možné toto polyfunkční hřiště užívat? Rozhodnutí bude na příštím zastupitelstvu, jehož složení můžeme všichni ovlivnit v komunálních volbách 10. – 11. 10. 2014. Za sebe i za kohoutovickou KDU-ČSL zodpovědně říkám, že dlouhodobě podporujeme výstavbu tohoto hřiště spolu s myšlenkou, že bude sloužit primárně občanům. Jako ideální vidíme kombinaci, kdy v době školní výuky by měly přednost ve využívání tohoto hřiště školy, mimo ni by bylo toto hřiště zpřístupněno široké veřejnosti. A to bezplatně.

Kdo je projektantem?

Generálním projektantem je místní projekční kancelář EUROtrace s.r.o., se sídlem v Brně-Kohoutovicích. K tomu bych jen doplnil, že považuji za velmi vhodné, pokud zakázky podobných rozměrů získají místní dodavatelé, pokud se v dané lokalitě nacházejí a splňují potřebná kritéria.

Kdo je investor?

Investorem je Statutární město Brno. Současně je i vlastníkem všech dotčených i sousedních pozemků, na kterých se má stavba uskutečnit.

Může se stavba vůbec uskutečnit?

Z dostupných materiálů z března 2013, ve kterých se nachází vyjádření dotčených orgánů, vyplývá, že stavba může být v dané lokalitě za určitých předem daných podmínek uskutečněna. (Dotčené orgány: OÚPR, MMB OTS, Brněnské komunikace a.s. TSB, RWE, EON, SO 04, Brněnské vodárny a kanalizace, a.s.) Dne 31. 1. 2012 bylo vydáno rozhodnutí o stavebním povolení. V současné době již Rada města Brna vyhlásila výběrové řízení, do kterého je možné se přihlásit.

Jaké budou parametry dráhy?

Nejedná se o dráhu pro mistrovství světa, ale má rekreační podobu v délce 201 m. Víceúčelové hřiště na míčové hry má plánované rozměry 43 x 23 m. Projekt samozřejmě počítá i se schodištěm, přístřeškem (2,5 x 5 m) a s prvky městského mobiliáře.

Bude se kácet a srovnávat se zemí?

Kácení v projektu skutečně naplánováno je. Jedná se o 2 ks stromů a jeden keř, které budou v areálu sanovány náhradní výsadbou. Navržené výškové řešení maximálním způsobem respektuje stávající stav a rozdíl výšek nepřesáhne 15 cm.

Co si budeme moct na hřišti zahrát?

Na hřišti 43 × 23 m bude možné dle projektu hrát házenou, malý fotbal, volejbal a košíkovou.

Bude v okolí nějaké zázemí?

Projekt počítá s lavičkami, odpadkový koši, informačními tabulemi, pítkem pro osvěžení a zásuvkou na 230V. Součástí projektu je rekonstrukce stávajících betonových schodišť, která jsou již z části rozpadlá. Pro příchod z ulice Bellova bude vybudováno schodiště od nové branky v oplocení. Počítá se s celkem 3 branami. Dalším zařízením bude dřevěný přístřešek 5 x 2,5 m.

Kdy bude hotovo? Kolik to vlastně bude stát?

Kdy bude akce hotová, není v současné době známo. Z projektu vychází, že stavba měla započít 04/2014 a dokončení mělo být v termínu 12/2014. Každopádně konec lhůt pro podání nabídek e-zakazky.cz je 17. 7. 2014 Předpokládaná cena stavby je vyčíslena na 8 190 000 Kč.

Je pravda, že radnice o dráze jen mlčí?

Úplná pravda to není. Příkladem jsou následující odkazy:

Jedna z prvních zmínek o možnosti této dráhy je již v roce 2009 od Ing. Veselého (KDU-ČSL), který v roce 2009 uvádí Kohoutovice jako jednu z možných lokalit pro výstavbu zde. Anketa z března roku 2010, kde se radnice ptá občanů, jaká varianta se jim zdá nejvhodnější zde. Novinový článek v deník.cz z února 2010 zde. Na tento článek navazuje další tentokrát na serveru nejlepší-adresa.cz zde. Náhled části výkresu z června letošního roku zde. Článek jednoho z bývalých radních na serveru brno-inline.cz zde.

Odkazů bude jistě více, takže nelze říci, že by inline dráha v Brně-Kohoutovicích byla novinkou. Spíše se jedná o spící Růženku, která se po čtyřech letech probudila k životu a blíží se čas, kdy by měla být zrealizována.

Závěr

Pevně věřím, že vám tento článek pomohl najít odpovědi na mnohé dotazy týkající se chystané výstavby. Rád bych též připomněl, že kohoutovická KDU-ČSL dlouhodobě tuto stavbu podporuje a zasadí se o to, aby se jednalo o hřiště, které bude plně přístupné veřejnosti.

Jakub Hruška

Text jsme převzali ze stránek kohoutovické KDU-ČSL s laskavým svolením autora.

*

Související

Betonové peklo? Nesmysl, odmítá paniku kolem inline dráhy Jakub Hruška
Jakub Hruška: Skutečnost o Inline dráze v Kohoutovicích
Bruslařská dráha vadí kohoutovickým aktivistům. Chystají petici

Jeden komentář k příspěvku „Kohoutovická inline dráha v širších souvislostech”

  1. Jana Konečná říká:

    Dobrý den, pane Hruško, počítá se při této stavbě s penězi z evropských fondů?

Zanechte komentář

3 + 3 = ?