Sdílet
Edison odjíždí z Bystrce, pochybnosti zůstávají

Bystrčník 24. 2. 2017 v 15.31 Témata: , , , , , ,

Pátkem skončí týdenní pobyt pětice cizinců na základní škole Heyrovského v Brně-Bystrci. Stážisté z různých zemí vyprávělo dětem o svých domovech. Přednášky konané v rámci programu EDISON neziskové organizace AIESEC vzbudily zájem i pochybnosti. Část rodičů se obává, že program je indoktrinací, podsouvající dětem hodnotový systém multikulturní ideologie.

16990457_410108079356689_400424561_o

Spor o Edisona získal ZŠ Heyrovského neočekávanou publicitu. O pochybnostech rodičů informoval dvakrát Brněnský deník Rovnost, články publikovaly Parlamentní listy i celá řada dalších serverů.

„Žáci upřeně sledují tabuli. Can Kececi z Turecka na ni právě promítá speciality, které vaří v jeho rodné zemi. Třídou se rozléhá hlasité mňam mňam,“ popisuje spontánní reakce žáků Rovnost, a dodává, že jen pět rodičů nesouhlasilo, aby jejich děti přednášku navštívily. „Náboženská a politická témata jsme z projektu vyloučili,“ cituje Brněnský deník ředitelku školy Ludmilu Eliášovou.

„Škola má děti učit znalostem a slušnému chování, nikoli nekompetentně nahrazovat výchovu rodičů a učit děti, že každá kultura je zalitá sluncem. A přesně toto dělá projekt Edison,“ vysvětluje na stránkách Parlamentních listů svůj pohled mluvčí protestujících Hynek Charous. „Deset let jsem přes Centrum na rovinu a přes organizaci Adra finančně podporoval tři děti z Bangladéše a Keni, které za mé peníze absolvovaly základní a střední vzdělání. Nemám problém s islámem ani s těmi studenty ze třetích zemí, ale s ideologií multikulturalismu, která je vtělena do projektu Edison.“

Na havířovské střední škole mají netradiční výuku (novinky.cz)

Událost vzbudila celou řadu reakcí.

„Pán je opravdu statečný, že se těmto zfanatizovaným mamlasům vzepřel. Škola má děti učit číst, psát, počítat a všeobecným znalostem, nemá právo pokřivovat dětem názor na svět a lidi v něm, nemá právo zatajovat pravdivé skutečnosti,“ myslí si jeden komentátorů.

„Rodiče by také měli vychovávat, ale bohužel to někteří nedělají, a tak musí kromě vzdělávání škola musí suplovat výchovu rodičů a mezi to patří také vysvětlovat, co to je rasismus a xenofobie,“ zastala se přednášek v debatě další přispěvatelka.

Na vystoupení cizinců ve škole dohlížel inspekční orgán, osoby přizvané vedením školy i někteří zastupitelé. Zastupitelstvo městské části o programu EDISON diskutovalo; žádné usnesení však nebylo ani navrženo ani přijato. K výukovému programu byla interpelována i ministryně školství Kateřina Valachová. Další média se chystají téma zpracovat v několika následujících dnech.

Nezisková organizace AIESEC nehodlá na koncepci programu nic měnit. Stážisté v příštím týdnu navštíví další školy a přednášky mají pokračovat v tomto i příštím školním roce. Lze očekávat, že stejně tak bude pokračovat i spor, který je provází.

Zdroje: Parlamentní listy, Brněnský deník Rovnost, Novinky

Související

Bystrcká výzva: Stát překročil hranici. Indoktrinace do škol nepatří
Olga Havlová: Interpelace ministryně školství na 55. schůzi Poslanecké sněmovny dne 23. února 2017 ve věci projektu EDISON
Rodiče odmítli multikulti ve škole. Radní hrozí sociálkou aneb Barnevernet po česku?
Na havířovské střední škole mají netradiční výuku
Neziskovka k návštěvě cizinců na Heyrovského: Mrzí nás, pokud byl projekt pochopen špatně
Multikulti na Heyrovského: Řešení bylo tak snadné
Propagace islámu? Jen přednášky o jiných zemích, brání se bystrcká škola
Zita Žaludová: Projekt EDISON na ZŠ Heyrovského 32
Multikulti na Heyrovského: Odpor, lhostejnost i souhlas. Škola nic měnit nechce
Multikulti vzbuzuje odpor. Někteří rodiče cizince ve školách nechtějí

32 komentářů k příspěvku „Edison odjíždí z Bystrce, pochybnosti zůstávají”

  1. Vladimír Volný říká:

    To je autor této koláže opravdu tak neschopný nebo líný, že si ani nedokázal opatřit autentickou fotku z Bystrce ?

  2. ZoRo říká:

    Na ZŠ Heyrovského je zakázáno fotografování.

  3. Vladimír Volný říká:

    ZoRo, kde jste na to přišel ? 😀

  4. ZoRo říká:

    Je to ve školním řádu.

  5. Vladimír Volný říká:

    ZoRo, můžete prosím ocitovat zmiňovaný školní řád, nejlépe celý odstavec ? 😀

  6. ZoRo říká:

    http://zsheyrovskeho32brno.cz/files/informace-o-skole/dokumenty-ke-stazeni/skolni_rad.pdf

  7. Klára Sedlaříková říká:

    Myslíte tohle? 🙂 h) Během vyučovací hodiny mají žáci vypnutý mobil v aktovce. Jeho použití je možné
    výhradně v době přestávky. Žáci nepořizují zvukové záznamy, fotografie a videonahrávky
    v prostorách školy ani na školních akcích. (Výňatek ze školního řádu na ZŠ Heyrovského)

    Tak jen pro upřesnění…

    „Mobilní telefony a MP3 přehrávače můžeš používat pouze o přestávkách. Je zakázáno pořizovat zvukové a
    obrazové záznamy bez souhlasu dotyčného.“ ( Žákovský školní řád – ZŠ Vejrostova)

    h) Během vyučovací hodiny mají žáci vypnutý mobil v aktovce. Jeho použití je možné
    výhradně v době přestávky. Žáci nepořizují zvukové záznamy, fotografie a videonahrávky
    v prostorách školy ani na školních akcích. (Školní řád – ZŠ Laštůvkova)

    „Žákům není dovoleno v celém areálu školy a při všech akcích pořádaných školou
    pořizovat jakýkoliv záznam na mobilní telefon.“ ( Školní řád ZŠ Otevřená)

    „Během pobytu ve škole a ve školním areálu bude mít žák mobilní telefon, případně veškerá
    dotyková či herní zařízení v tichém režimu uschována v šatní skříňce nebo v aktovce. Je
    zakázáno používání a jakákoliv manipulace s nimi na půdě školy a ve školním areálu.“ (ZŠ Bakalovo nábřeží)

    “ V budově a areálu školy žáci nesmí bez předchozího svolení pracovníka školy pořizovat žádné fotografie, audio a videozáznamy hodin, vyučujících, zaměstnanců školy ani spolužáků.“ (ZŠ Masarova)

    a mnoho dalších škol…

    ZoRo… Váš příspěvek je názorná ukázka toho, jak podávat nepřesné a zkreslené informace bez kapky objektivity.Bude těžší najít školu, která to ve školním řádu nemá. Hodně štěstí…

  8. ZoRo říká:

    Paní Sedlaříková, pan Volný se ptal, proč není ta fotografie z Heyráku. Já jsem odpověděl, že je tam zakázáno fotografovat. Neřekl jsem nic o tom, zda je to špatně či ne. Nikdo jiný než pracovník školy tedy asi fotodokumentaci nepořizoval. Vedení školy by autorovi koláže neodpovědělo asi ani na pozdrav, natož aby mu poskytovalo nějaké fotografie. Pokud by si je autor koláže vyžádal dle paragrafu, tak to zase nebude hned, ale asi až po uplynutí zákonné lhůty.

  9. Jiří Brančík říká:

    Mně z toho vyplývá, že na ZŠ Heyrovského, Laštůvkově je povoleno pořizovat fotky, videa atd. Protože z formulace „nepořizují“ mi automaticky nevyplývá zákaz těchto aktivit. Ostatně, čistě z lidského pohledu, nechápu, proč by si děti na chodbě o přestávce nemohli vyfotit fotku. To mi přijde až příliš šikanózní nařízení. Chápu, že v hodinách nesmí mobily rušit, nic proti.

  10. Jiří Jaitner říká:

    Nechci zde hodnotit ten program, ale jenom obecně. Naprosto souhlasím s p. Charousem a pokud někdo nevidí nebezpečí těchto programů, tak je zabedněný tupec. Takže abych tady nerozepisoval román, tak jen příklad. V prvním sloupku děti „mlaskají“ nad kebabem v rajčatové omáčce. A já se zeptám snad naprosto srozumitelně i pro Barovjanovou a další tupé ovce:“Zdalipak jim přednášející řekl, že kebab je z hallal masa a ukázal jim, co to hallal je ? Jakou krutou smrtí musejí zahynout zvířata při těchto rituálních porážkách ?“ Odpovězte si prosím na tuto otázku sami. A takhle bychom mohli s analýzou pokračovat dále a postupně dešifrovat ten smysl těchto přednášek, který ředitelé škol a učitelé nevidí, nebo spíše nechtějí vidět.

  11. Tomáš říká:

    Smutné, že drtivá většina rodičů nevidí cíl těchto aktivit. Cílem je vykreslit cizí kultury ve slunečním světle, negativa se zamlčí. Děti si velice přirozeně vytváří hodnocení skupiny na základě prvního dojmu (mnohem více než dospělí), takže se nebudou bránit v budoucnu příchodu muslimů a cizích kultur do česka. Až jich tady bude hodně, tak začnou znásilnovat a vraždit. Pak možná teprve děti a někteří dnešní rodiče pochopí, že jim byl vymyt mozek, ale to už bude pozdě. Mají tu manipulaci dobře vymyšlenou, nakonc je to financované Sorosem, což už samo o sobě dost svědčí, co je cílem těchto projektů. (Pozn. Ostatní kultury v projektu nejspíše slouží jako křoví pro islám).

  12. Charous říká:

    Paní Sedlaříkovou nemá smysl komentovat. Točí se na směšné marginalitě (á propos od dcery vím, že zákaz focení opravdu na škole platí) a unikají jí podstatné věci. …ale na druhou stranu je veliká legrace její komentáře číst… 🙂

  13. Klára Sedlaříková říká:

    Pane Charousi, také se moc bavím. Zvlášť při představě, že některé diskutující má slova doslova zvednou ze židle. 🙂 Prostě jen mám jiný názor a pohled na věc. A se mnou, zdá se, drtivá většina rodičů (dle slov pana Tomáše), včetně těch z „Heyráku“(dle počtu dětí omluvených z projektu Edison). S tím se budete muset smířit. Mějte se hezky a nashledanou…třeba ve škole. 🙂

  14. Ferda Mravenec říká:

    No, pro mě je důležité, že od tohoto projektu dalo ministerstvo ruce pryč a na tom se dá docela dobře stavět.

  15. MK říká:

    @Klára S. Kolik tedy vlastně bylo omluvených dětí?

  16. Klára Sedlaříková říká:

    S účastí dětí na přednáškách nesouhlasilo 5 rodičů. Na škole je 485 žáků.

  17. Ferda Mravenec říká:

    No, i kdyby to bylo jedno dítě, nebo jedni rodiče, tak na to mají plné právo. Nebo je to snad jak za komančů, kdy musela být ve všem 100% účast???

  18. Klára Sedlaříková říká:

    Právě že není, a proto jim škola vyšla vstříc a děti těchto rodičů byly na žádost rodičů přeřazeny v době setkání do jiných tříd. Jejich právo jim nikdo nevzal…:-)

  19. Jiří Brančík říká:

    Klára Sedlářová – škola vyšla rodičům vstříc, až poté co proti panu Charousovi ředitelka Eliášová postavila frontu odporu, místo aby se snažila vyřešit problém s ním a poté, co celá záležitost prolétla médii.

    Dále bych rád doporučil názornou ukázku toho, co nám vadí na projektu Edison, protože paní ředitelka zjevně nepochopila (nechtěla pochopit) čím je projekt Edison politický a jak ovlivňuje děti.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208159619168887&set=a.1042420821449.2007215.1253445529&type=3&__mref=message_bubble

  20. Ferda Mravenec říká:

    Klára Sedlaříková asi nemluví pravdu. Píše, že na škole je 485 žáků a z nich se jen 5 omluvilo. Já si myslím, že to není pravda, protože projekt Edison se netýkal všech 485 žáků. Tak buďto se pletu, anebo paní Sedlaříková blbne lidi.

  21. Viktor Lošťák říká:

    Paní Sedlaříková cituje ředitelku školy Mgr. Eliášovou z článku v Rovnosti. Podle http://zsheyrovskeho32brno.cz/projekty/edison.html se projekt týkal všech ročníků vyjma prvních tříd. První třídy jsou tři, tj. program Edison se týkal nikoli 485, ale cca 400 dětí.

  22. Charous říká:

    VIA JIŘÍ BRANČÍK:
    Přátelé, hodně z Vás si všimlo, že svádíme poslední 3 týdny boj se školou ZŠ Heyrovského. Je to boj o zdánlivě neškodný program Edison. Skoro všichni lidé, včetně paní ředitelky Eliášové, nám stále dokola předkládají jeden a ten samý argument:

    „Edison probíhá naprosto v pořádku, nedošlo na žádné náboženské a politické ovlivňování.“

    My od počátku tvrdíme: „Problém Edisonu není až tak v tom, že se po třídě projde muslimka s burkou, či hidžábem. K náboženskému ovlivnění žáků dojde spíše v minimu případech.
    Nebezpečí programu Edison je v tom, že projekt dětem ukáže o cizích kulturách naprosto falešnou a nepravdivou tvář. Cíl Edisonu je až křišťálově politický a Aiesec se s tím vůbec netají – chtějí přetavit naše děti do multikulti bytostí. Toto je HLAVNÍ problém Edisonu.“
    Bohužel tuto základní myšlenku nedokázaly paní učitelky s titulem Mgr. často pochopit, a tak stále dokola omílají mantru, že Edison probíhá výborně a nezávadně. Je to jako kdyby se výpravčí vlaku do Osvětimi hájil tím, že k ničemu špatnému nedošlo, vždyť vlaky nemají žádné zpoždění!

    Výborně popsáno, pane Brančík… Jenže jsem si jistý, že ani po takto jasné vaší definici problému s Edisonem to lidem typu Klára Sedlaříková nedocvakne.

  23. MH říká:

    Jsem rada, ze to s nami neni tak spatne a jen pet rodičů melo s projektem problem. Zároveň přiznávám, ze me tesi, ze trio Charous, Lostak, Brancik i pres své snahy ničeho nedosáhli.

  24. Charous říká:

    Tihle lidé (viz.odkaz) by také měli co říci k pestrosti odlišných kultur, co, paní Sedlaříková, Barovjanová a Eliášová ??
    Škoda, že jste tak demokraticky odmítla paní ředitelko Eliášová, v rámci vyváženosti informací přednášku od člověka, který má s islámem negativní zkušenosti.

    http://www.europeancivilwar.com/every-4-8-seconds-a-white-woman-or-girl-is-raped-by-muslims-in-europe/

  25. Charous říká:

    MH, nechci vám rozkopávat bábovičky, ale hluboce se mýlíte, madam… 🙂

    http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Viktor-Lostak-112014/clanek/Multikulti-vyuka-dostala-ranu-od-ministryne-76231

    EDISON nebude mít už dlouhou „expiraci“… 🙂

    http://www.pedagogicke.info/2017/02/olga-havlova-interpelace-ministryne.html

    Za vaše postoje se nelze na vás zlobit. Kdybyste přemýšlela v souvislostech (což vám evidentně nejde), tak vám docvakne, jaké záludnosti EDISON skrývá a jaký cíl (ne)zisková organizace AIESEC tímto programem sleduje.

  26. Tomáš říká:

    Mě by zajímalo, jestli tito lidé podporující vymývání mozků našich dětí multikulturalismem a islámem to dělají pro peníze nebo jsou opravdu tak hloupí, že nejsou schopni vidět, co za tím je a kam to povede. Tipuju kombinaci obou

  27. Charous říká:

    MH, nechci vám rozkopávat bábovičky, ale hluboce se mýlíte, madam… 🙂

    http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Viktor-Lostak-112014/clanek/Multikulti-vyuka-dostala-ranu-od-ministryne-76231

    EDISON nebude mít už dlouhou „expiraci“… 🙂

    http://www.pedagogicke.info/2017/02/olga-havlova-interpelace-ministryne.html

    Za vaše postoje se nelze na vás zlobit. Kdybyste přemýšlela v souvislostech (což vám evidentně nejde), tak vám docvakne, jaké záludnosti EDISON skrývá a jaký cíl (ne)zisková organizace AIESEC tímto programem sleduje.

  28. Lukáš Pec říká:

    Paní MH zřejmě není zcela v obraze.. 🙂

    http://www.parlamentnilisty.cz/profily/Viktor-Lostak-112014/clanek/Multikulti-vyuka-dostala-ranu-od-ministryne-76231

  29. Charous říká:

    MH, nechci Vám rozkopávat bábovičky, ale hluboce se mýlíte, madam… 🙂

    Za tyto postoje se na Vás a Vám podobným nelze zlobit. Kdybyste přemýšlela v souvislostech (což evidentně neumíte), tak Vám docvakne, jaké záludnosti EDISON skrývá a jaký cíl (ne)zisková organizace AIESEC tímto programem sleduje.
    EDISONu už končí „expirace“… 🙂

    http://www.pedagogicke.info/2017/02/olga-havlova-interpelace-ministryne.html

  30. Ferda Mravenec říká:

    MH je vedle. Dostat problém v tak krátké době na půdu parlamentu je docela dobrá práce

  31. Charous říká:

    http://www.stop-multikulti.cz/ministryne-pro-multikulturalismus-a-novy-system-na-prevychovu/

  32. Chabrus říká:

    Ježkovy voči, pane Charous! Já už to chápu! Vždyť my, co jíme kebab z různých brněnských okýnek jsme už vlastně indoktrinovaní a proto vaší hysterii nemůžeme rozumět! Myslím, že byste měl brojit proti kebabu v brněnských ulicích! A pro jistotu i proti pizze!

Zanechte komentář

3 + 3 = ?