Sdílet
D43: komise navrhla bystrckou variantu, dálnice může u Brna vést pod zemí

Bystrčník 9. 3. 2017 v 09.49 Témata: , , , , ,

Brno – Nejlepší varianta dálnice D43 pro Brno je bystrcká. Na diskusním setkání starostů a místostarostů brněnským městských částí a zástupců kraje k plánované silnici to ve čtvrtek uvedl zastupitel Jiří Oliva, který zasedá v magistrátní komisi rady pro územní plánování. „Je pro Brno nejvýhodnější z hlediska dopravního i ekologického,“ vysvětlil zastupitel. Komise tuto variantu předloží ke schválení zastupitelstvu.

I přes toto doporučení komise chce náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan zadat studii, která ekologické dopady zhodnotí. „Bez ní nemůžeme říct, kterou variantu trasy chceme. Musíme zhodnotit, jak jsou na tom varianty z pohledu hluku a emisí,“ řekl Hollan.

Za zbytečný považuje takovýto výzkum starosta Ořešína Jan Levíček. „K čemu potřebujeme posouzení, jestli se kterákoliv varianta nedotkne nějaké menšiny obyvatel města? Doprava ve městě nikde nevznikne, ta už tu je a trpí ji velká část lidí. Musíme vyřešit problém většiny,“ vyzval náměstka Levíček.

(…)

Zkráceno, další se dočtete na stránkách Brněnského deníku Rovnost

18 komentářů k příspěvku „D43: komise navrhla bystrckou variantu, dálnice může u Brna vést pod zemí”

  1. abc říká:

    asi nikdo z té komise nebydlí v Bystrci, to bude asi hlavní důvod 🙂

  2. Mara říká:

    Ta výzva z Medlánek se nějak vymkla z rukou,ne? Vypadá to, že „Drako“ Sukalovský si prostě prosadil svoje.

  3. Michael Piskor říká:

    Občané Bystrce!
    Ptejte se bystrckých politiků, proč je jejich strany nekandidují do Magistrátu města Brna!
    Snad jediný člověk, kterého jsem na kandidátce v minulých komunálních volbách našel na kandidátce do „Velké radnice“, byl pan Vetchý.
    Pokud tam nebude mít Bystrc, jako jedna z největších městských částí zastoupení, tak je to všechno na draka.
    Schválně se před volbami podívejte, kdo z Bystrce má reálnou naději dostat se do Zastupitelstva města Brna! a ptejte se bystrckých politiků, proč nejsou na kandidátce na volitelných místech. Potom o nás bude rozhodovat pan Sukalovský ( na kraji) a třeba i pan Levíček z Ořešína.

  4. Michael Piskor říká:

    A hlavně nedejte na tento pěkný obrázek.
    Nikdo Vám nikdy nezaručí, že by v Bystrci vedla komunikace v tunelu.
    Je to příliš drahé a nedovedu si představit, kdo by to zaplatil.
    Sliby se slibují, blázni se radují….

  5. Josef Strubl říká:

    Michaelovi: Všechna místa na kandidátkách jsou volitelná – stačí preferenční hlasy. Bystrčtí občané své politiky nijak výrazně nepreferují. A už vůbec ne ty, kteří vystupují proti D43. Udělal jsem si analýzu výsledků voleb a je to tak. Není možné vše svádět na politiky, protože politiku určují v demokracii voliči.

  6. Jan Vyhlidal říká:

    Já to vidím tak, že tunel by se kopal shora, nejedná se tedz na většine délky o ražení tunelu, čili náklady by nebyly extrémní.
    Zejména bude důležitá volba umístění výdechů splodin a volba kvalitní filtrace.
    Hitlerova dálnice Bystrc nyní dělí a naopak v budoucnu by tam mohla být zeleň.
    Také jetli by vznikl tubus u hráze v místě původního sloupu od Hitlerovy dálnice,lze to udelat architektonicky
    elegantně, že by nebylo na prvni pohled zřejmé, že se jedna o tubus víceproudé silnice.
    Něco jako vyhlídková terasa s restaurací s výhledem přes vrchol hráze směrem na přehradu ve tvaru řekněme plachetnice :-).
    Jsem spíše pro prosazování nejlepšího možného řešení, než pro neřešení a blokování.

  7. Mara říká:

    JS: Pan Sukalovský jako lobista a starosta mnohem menší Kuřimi to jako politik dokáže ( i třeba na úkor nás).
    A nebyl nijak výrazně preferován, při volbách do Senátu byl v okrese Blansko na 4. místě, což není zase taková bomba.
    Proč ne politici v Bystrci?
    ANO přece vládne i v kraji. Co ČSSD?

  8. Michael Piskor říká:

    Jan Vyhlídal – nechápu, jak by se Bystrc tunelem spojila? Vedle komunikace vede ještě tramvajová trať a další silnice do horní Bystrce. To byste zatuneloval i tu šalinu a silnici pod Maxem? Jinak byste totiž Bystrc nespojil.

  9. Michael Piskor říká:

    Josef Strubl – nejspíš víte stejně dobře jako já, že voliči většinou nepřečtou jména na kandidátce, natož aby ty lidi znali a věděli, odkud jsou. Řekl bych, že u nás se volí především STRANY, nikoliv jednotliví kandidáti.
    Já to tak nedělám. Pečlivě si vždy přečtu všechny kandidáty všech stran, kteří kandidují do „Velké radnice“ a potom poctivě označím 55 lidí napříč stranami, což ze mě musí mít volební komise jistě velkou radost, když to počítá 🙂
    A v minulých komunálních volbách se z mých 55 označených lidí dostalo do Zastupitelstva 33 kandidátů.

  10. Josef Strubl říká:

    Marto: nedávné krajské volby (rozhodující pro trasování D43):
    Sukalovský (STAN): 497 preferenčních hlasů z Kuřimi (17.578 voličů), 11 pref. hl. z Bystrce (19.160 voličů), v kraji 1.237 pref. hlasů – ze 4. místa skočil na první.
    Zámečník (KDU): 32 pr. hl. z Kuřimi, 222 pr. hl. z Bystrce, 1.002 pr. hl. v kraji – bez posunu
    viz http://volby.cz/pls/kz2016/kz21?xjazyk=CZ&xdatum=20161007&xkraj=10

    Ale jestli jste to myslela tak, že by náš pan starosta měl být aktivnější… to se mi nechce komentovat.

  11. Josef Strubl říká:

    Kdyby byli všichni voliči jako Michael, tak by vypadala politika jinak.
    Přestaňme se vymlouvat na politiky. Koho si zvolíme, toho máme.
    Zkuste se třeba na potkání ptát lidí, jak se jmenuje starosta a aspoň dva místostarostové. Zajímá mě výsledek.

  12. Pavel říká:

    JS: a máme tady zárodek testu volební gramotnosti. Bez nějakého takového síta je řízení věcí veřejných hlasem lidu jako jízda bez řidičáku po čtyřproudé dálnici.

  13. Josef Strubl říká:

    Připravil jsem článek, ale webmaster je zaneprázdněn. Dávám tedy text alespoň sem:

    Bystrc asi není v Brně

    V minulém týdnu se odehrála dvě setkání, která se fatálně dotýkají Bystrce.
    První byla v úterý veřejná diskuse k návrhové části Plánu udržitelné městské mobility – tedy
    výhledu, jak se bude v Brně vyvíjet doprava. Mám dojem, že jsem tam byl z Bystrce
    jediný.
    Zejména mě zajímala věta (na kterou mě upozornil Milan Krátký) na straně 115:
    bod 6.4.9 Návrh zpracovatele:
    „Realizace I/43 v tzv. bystrcké trase, která má největší efekt na snížení tranzitní dopravy
    ve městě.“
    Vznesl jsem dotaz, jak může zavlečení tranzitní dopravy do města (do Bystrce) snížit
    tranzitní dopravu ve městě. Upozornil jsem, že to může být pravda pouze v případě, že Bystrc
    není součástí města Brna nebo je tato věta nepravdivá a měla by být z materiálu vypuštěna.
    Zpracovatelé to nemohli pochopit, takže jsem musel tento fakt vysvětlit podruhé. Teprve pak
    jim došlo, že zavlečení dopravy do Bystrce nemůže dopravu ve městě snížit a víceméně mezi
    sebou si řekli, že správná formulace je, že se tím sníží doprava v širším centru města. To
    mě velmi nadzvedlo, protože tím říkají, že v Brně jsou části, kde občané zaslouží ochranu
    před tranzitní dopravou a například v Bystrci žijí občané nižší kategorie, které chránit
    před tranzitní dopravou není třeba, ale naopak je možné je obětovat.
    Očekával jsem, že někdo z nového vedení města vstane a řekne, že to tak není a že je to
    omyl. Bohužel, to se nestalo a současná garnitura evidentně pokračuje v ideologii svých
    předchůdců. To bylo pro mne velké zklamání, řekl bych zlomový okamžik v mém vztahu k novému
    vedení města Brna.

    Druhou akcí bylo čtvrteční setkání starostů a místostarostů městských částí a některých
    dalších obcí (rozumějme Kuřimi) v Medlánkách. Zavolal jsem organizátorovi panu starostovi
    Markovi, zda mohu za městskou část na setkání přijít. Odmítl mě s tím, že je setkání určeno
    jen pro členy rad.
    Navštívil jsem tedy pana místostarostu Petra a věc s ním probral, v podstatě v duchu mého
    předešlého článku zde na Bystrčníku.
    Pan místostarosta Petr na setkání byl, nijak však nevystoupil a odešel dříve, protože byla
    svolána mimořádná rada, která asi řešila něco mnohem důležitějšího. Jednání v Medlánkách se
    neslo zcela v duchu obětování Bystrce a jediný, kdo se Bystrce zastal, byl pan Zdeněk
    Rotrekl, místostarosta Brna-jih.
    Starostové a místostarostové tak nevyužili možnost sjednocení sil na vymístění zejména
    tranzitní dopravy z území města Brna, ale naopak zvolili egoistickou metodu podle hesla, „když mě chcípla koza, nechť sousedovi chcípne kůň“. Tím vnesli svár mezi městské části.
    Setkání se odvolává na výsledky komise rady města Brna pro územní plánování ve složení:

    předsedkyně: Ing. Hana Kašpaříková (ŽTB s podp. Pirátů)
    místopředseda: Ing. arch. Petr Bořecký (ANO)
    členové:
    RNDr. Filip Chvátal (KDU-ČSL)
    Mgr. Martin Ander, Ph.D. (SZ)
    JUDr. Jiří Oliva (ČSSD)
    Ing. Petr Kunc (TOP 09)
    JUDr. Robert Kerndl (ODS)
    RNDr. Daniel Borecký, CSc. (KSČM)
    Jiří Ides (Sněm starostů)
    Mgr. Rostislav Koryčánek (odborná veřejnost)
    Ing. arch. Michal Palaščák (odborná veřejnost)

    Kdo jak se vyjadřoval či hlasoval v této komisi mi zatím není známo, ale komise údajně
    doporučila jako nejvýhodnější pro Brno (dopravně i ekologicky) bystrckou trasu, nikoli trasu
    vedoucí mimo město.

    Když vezmu v úvahu, že magistrátní úředníci zásadně označují bystrckou trasu jako obchvat,
    vnímám to jako dostatek důkazů, že Brno nepovažuje Bystrc za součást města.

    Je otázkou, co dělat s tím, že nás Brno za své plnohodnotné území opakovaně a dlouhodobě
    nepovažuje.

  14. KarelK říká:

    Myslím, že už to tu zaznělo: vážně pohrozit odchodem z Brna!
    Ukazuje se, že je jedno, kdo sedí na bystrcké radnici – ODS, ČSSD,
    ANO, TOP09 nebo KDU, protože nedokáží, nehodlají nebo nemohou (?)
    vyvinout ani ten nejmenší tlak na své stranické kolegy „o patro výš“.

  15. bába poťouchlá říká:

    Přesně tak, osamostatnit se!

  16. Pavel Švancara říká:

    V programovém prohlášení současné koalice se píše v 5.1.,
    že Rada městské části Brno-Bystrc bude nadále trvat na zamítavém stanovisku MČ k vedení komunikace R 43
    přes Bystrc. Ať už mám na D43 jakýkoli názor, nezbývá než konstatovat, že naše rada si s plněním tohoto bodu těžkou hlavu nedělá. Předpokládám, že předčasný odchod místostarosty z jednání se za trvání na zamítavém stanovisku asi považovat nedá.

  17. Mara říká:

    1)ANO,
    je třeba se ptát pana Petra jako místostarosty z ANO…
    Jaké je jeho stanovisko? Hnutí ANO vládne ve městě Brně i v kraji – vše ve mají ve svých rukou.

    2)Bylo by dobré mít nějakého spojence, ale evidentně je to zatím Bystrc vs. ostatní, což je krajně nešťastné.
    Možná Žebětín? Ale ten plánuje obchvat, takže je to asi tak úplně trápit nebude…

    3)Proč o nás má rozhodovat paní z vesnice na druhé straně Brna(Kašpaříková-Tuřany) nebo lobista z Kuřimi?

  18. Josef Strubl říká:

    Mám další informace:
    Mst. Petr odešel z jednání proto, že rada jednala o stížnosti na pana starostu Kratochvíla – asi by jich bylo málo na důležité usnesení.

    Komise RMB pro územní plánování hlasovala o návrhu usnesení JUDr. Olivy (hlasování pod č. 9):
    d o p o r u č u j e
    Radě města Brna doporučit Zastupitelstvu města Brna usnesení:
    „Zastupitelstvo města Brna konstatuje na základě předložených materiálů, že z hlediska zájmů města Brna je výhodnější trasování D43 v tzv. Bystrcké stopě.
    Z tohoto důvodu Komise pro územní plánování doporučuje preferovat výhodnější variantu pro město Brno v rámci přípravy Aktualizace ZÚR JMK“.

    předsedkyně: Ing. Hana Kašpaříková (ŽTB s podp. Pirátů) – ZDRŽELA SE
    místopředseda: Ing. arch. Petr Bořecký (ANO) – PRO
    RNDr. Filip Chvátal (KDU-ČSL) – PRO
    Mgr. Martin Ander, Ph.D. (SZ) – PROTI
    JUDr. Jiří Oliva (ČSSD) – PRO
    Ing. Petr Kunc (TOP 09) – PRO
    JUDr. Robert Kerndl (ODS) – PRO
    RNDr. Daniel Borecký, CSc. (KSČM) – PRO
    Jiří Ides (Sněm starostů) – PRO
    Mgr. Rostislav Koryčánek (odborná veřejnost) – NEHLASOVAL
    Ing. arch. Michal Palaščák (odborná veřejnost) – PRO

Zanechte komentář

3 + 3 = ?