Bystrčník » Anketa: Změny v dopravě v Bystrci. Jak jste spokojeni?

Sdílet
Anketa: Změny v dopravě v Bystrci. Jak jste spokojeni?

Bystrčník 22. 2. 2013 v 12.05 Témata: , , , , , , , , , ,

Od 1. ledna jezdí tramvaje a autobusy v Bystrci jinak než dřív. Lidé už měli skoro dva měsíce, aby se se změnami sžili a dokázali posoudit, jestli jim přinesly víc užitku nebo potíží. Převažuje spokojenost, rozčarování nebo se změny nijak citelně neprojevily?

Od prvního dne nového roku jezdí tramvaj číslo 3 jen do smyčky Rakovecká. Nově sem také zajíždí autobus 54, na který mohou cestující z tramvaje přestoupit. Linka 54 je od prvního ledna prodloužena až do zastávky Přístaviště a jezdí častěji. I tramvaj 11 zajíždí do smyčky Rakovecká častěji než dřív, omezení však dopadlo na noční spoje.

Lidem asi nejvíc vadí zkrácení linky tramvajové linky číslo 3. Ta dřív jezdila až na konečnou na Ečerově.

„Nepřímé spojení do středu města je nepříjemné nejenom pro matky s dětmi, ale i méně pohyblivé občany a pro ty, kteří na trase mezi Sochorovou a Českou pracují. Řada institucí jako je např. poliklinika Zahradníkova, Bílý dům, Dětská nemocnice i řada úřadů je právě na této trase tramvaje č. 3 a přímé spojení bylo dobré,“ napsala úřadu městské části Věra Blažejovská.

„V současné době shromažďujeme připomínky,“ odpovídá starosta Vladimír Vetchý (ČSSD). „Přesto již na základě současných připomínek budeme navrhovat prodloužení tramvaje č. 3 ve špičkách na konečnou Ečerova a necháme prověřit návaznost linek a časový posun ukončení linky č. 3 z důvodu nástupu do zaměstnání na 6:00.“

Otevřenou otázkou je, zda se bude dopravní podnik návrhy městské části řídit, ať již budou jakékoli. Změny byly vyvolány nutností ušetřit, a peníze navíc se asi hned tak nenajdou. Skeptici radí spíše se připravit na další omezení dopravy v roce následujícím.

A co vy? Vadí vám změny ve veřejné dopravě v Bystrci, vyhovují vám nebo jste si prostě zvykli? Vyjádřete svůj názor v anketě v pravém sloupci Bystrčníku.

-vb-, -vl-, Zdroj:  otazky.umc-bystrc.cz

Anketa byla ukončena, výsledky najdete na www.bystrcnik.cz/?p=24220.

Související

Rozpočet pro rok 2013 schválen. Brno omezí městskou dopravu
Pavel Reich: Petice je mi k smíchu
Změny v brněnské hromadné dopravě od Nového roku
Drastické změny v brněnské hromadné dopravě

12 komentářů k příspěvku „Anketa: Změny v dopravě v Bystrci. Jak jste spokojeni?”

  1. Olga říká:

    Zkrácení tram.linky 3 je podpásovka vůči lidem z horní Bystrce. Nemáme tu nahoře mj. bankomat,poštu, nemáme teď už ani přímé spojení s Českou – je to další krok k zvenkovštění naší MČ. / Situace se přibližuje dobám před 25 lety, kdy tramvaje končily na Rakovci. Dál narvaným busem nebo po svých./
    Co na to bystrčtí radní?

  2. Jirka říká:

    @Olga – s vaším názorem souhlasím. Jen s dovolením poopravím Vaši argumentaci, bankomat relativně nově nahoře máme zde: http://www.mapy.cz/s/6nLh

  3. romaneone říká:

    je evidentni, ze ve vedeni dpmb pracuje banda vymastenych kretenu – uplne ukoncit zbyvajici linku z centra na rakovci, kdyz (odhadem) 70-80% lidi bydli nad rakovcem je pekna picovina! dpmb by si mel uvedomit, ze jejich predmetem podnikani je predevsim vozit lidi a ne setrit penize magistratu. podle stejne logiky by to taky mohlo dopadnout tak, ze nakonec v ramci snizovani nakladu zbude 1 linka kolem centra..

    btw docela by me zajimalo kolik se tim, ze tramvaj stoji o tri zastavky niz realne usetri

  4. babapoťouchlá říká:

    Již několikrát se mi stalo při cestě z práce po 17hod, že při přestupu z šaliny č.3 jsem čekala velmi dlouho na jedničku a to mezi tím stačily projet další tramvaje č. 11 a 3. V tomto nepříznivém počasí to nebylo nic příjemného a šalina pěkně narvaná až na konečnou. Také přestupy z busu č. 54 na zastávce Přístaviště, která je velmi svažitá, jsou pro méněpohyblivé občany a matky z dětmi pěkná blbost! Doufám, že DPmB brzy sjedná nápravu a vrátí nám šalinu č. 3 až na Ečerovu!!

  5. iguka říká:

    přesně tak, vraťte trojku tam, kde byla

  6. Petr říká:

    Jezdím MHD každý den, a nemohu tak úplně souhlasit. Se změnami nemám problém. Pozitivně bych především hodnotil zavedení 11 až na Rakoveckou mimo špičku. Trojku docela dobře supluje 54, které ale zatím nikdo nemůže přijít na chuť. Nevím proč pravidelně lidé vystupuji na Zoo a Přístavišti a čekají na narvanou jedničku, když jim za rohem odjíždí úplně prázdnej autobus 54. Ve špičce navazuje na každou 11 a nejen pro lidi z Kamech, Teyschlovy nebo Kušovy je to podle mě ideální spoj. Využívám ho denně.

  7. babapoťouchlá říká:

    Tak ať protahnou 54 až k ZOO, kde je rovnější terén. Pro méně pohyblivé občany a matky s kočárky je zastávka Přístaviště dost nepříjemná. Ale to neřeší přímé spojení do středu města z jednoho z nejvzdálenějších míst MHD v Brně. Rozhodně by se 3 měla vrátit, tak jak byla původně.

  8. Sara říká:

    Na linkách,kde si občané stěžují,prý jezdí pracovníci DpmB a zjišťují,co se dá spravit.Doufám,že jezdí v čase,kdy se jezdí do práce a z práce.Taková linka autobusu do Tyca v Kuřimi z Bystrce byla po mnoha stížnostech posunuta tak,že po přidání zastávek na lince pracovnice do práce skoro utíkají.Vše pro pracující!

  9. ok říká:

    Tak nějak mi to hlava nebere – linka č. 3 stojí v točně Rakovecká, zapnuté topení a světlo, tudíž stále odebírá proud, běží i mzda řidiče, který čerpá nucenou přestávku (jistě se nezlobí, ale přeci jen). Během této doby běží i mzda jiného řidiče, který s autobusem čerpá pohonné hmoty, aby projel stejnou trasu, kterou tramvaj „ušetřila“.. tak nějak tápu o té logice… DPMB sídlí v Pisárkách nebo v Kocourkově?

  10. VoV říká:

    Je to prosté. Stojící tramvaj žere míň, než jedoucí tramvaj. Jedoucí autobus žere míň, než jedoucí tramvaj.

    Další otázky?

  11. Kilianova říká:

    Nastupuji na Přístavišti, tedy vadí mi odjezd první tramvaje směr Česká 6:06. Dříve 5:15. Nástupiště je narvané a u ZOO přistoupí další cestující z autobusů. A celá ta hromada lidí se nacpe do krátké kloubové tramvaje. Přestupování lidí je jako kdyby jízdné bylo zadarmo. Proč? Zdá se snad, že platíme málo.Bydlí snad v Bystrci tisíce lidí. Je pro město lepší, aby občané používali auta?

  12. romaneone říká:

    nepochybne salina zere hodne proudu (hlavne pri rozjezdech). otazkou zustava, jestli autobus se spotrebou 50 l na 100 km a dalsim platem ridice vazne vyjde na min, nez kdyby salina dojela o 3 zastavky dal…

    hlavne kdyz se tim nasralo zase o neco vic lidi a zasrla priroda

Zanechte komentář

3 + 3 = ?